1 014 110 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Hur svårt ska det vara haha. Ingen får lämna planet och komma in i Sverige. Tanka, skicka räkningen till British Airways och hej då. Have a safe trip home.
Men nej, inte i Birgits Sverige. Det är därför vi har misslyckats så jävla fatalt med precis allt. Inkompetenta och naiva människor som du är ett direkt hot mot rikets säkerhet och alla oss andra.
Men nej, inte i Birgits Sverige. Det är därför vi har misslyckats så jävla fatalt med precis allt. Inkompetenta och naiva människor som du är ett direkt hot mot rikets säkerhet och alla oss andra.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Tack och lov är Sverige ett demokratiskt land där svenska medborgare har rätt att komma in jämnt, precis som i alla andra demokratiska länder som anser att mänskliga rättigheter är viktigt. Men tydligen tycker du något annat.danniee skrev:Hur svårt ska det vara haha. Ingen får lämna planet och komma in i Sverige. Tanka, skicka räkningen till British Airways och hej då. Have a safe trip home.
Men nej, inte i Birgits Sverige. Det är därför vi har misslyckats så jävla fatalt med precis allt. Inkompetenta och naiva människor som du är ett direkt hot mot rikets säkerhet och alla oss andra.
Att skicka svenska medborgare tillbaks till Storbritannien så att de sen tar sig till Sverige på något annat sätt minskar inte på något sätt smittspridningen utan riskerar bara att öka den.
Hallå?
Var är nyheterna? Det här är väl inte allmänt-tjafs-tråden?
Riktlinjerna för tråden står i första inlägget, av någon märklig anledning är det flera av de som brukar gasta om striktare riktlinjer och rekommendationer som inte ens klarar av att följa dem här...
Var är nyheterna? Det här är väl inte allmänt-tjafs-tråden?
Riktlinjerna för tråden står i första inlägget, av någon märklig anledning är det flera av de som brukar gasta om striktare riktlinjer och rekommendationer som inte ens klarar av att följa dem här...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag kommer nu ihåg varför jag för nåt halvår sedan slutade följa allt om Corona hör på forumet..
Finns det nån flagga man kan kryssa i min profil så att allt som handlar om Corona plötsligt ser ut att inte existera? Annars skulle jag vilja ha en sådan funktion..
Min beundran till Optimum som utan att nedslås kan fortsätta stångas här!
Ska nu försöka hålla mig borta härifrån, med eller utan hjälp.
Edit: man kan tydligen ignorera användare, testar detta nu
Finns det nån flagga man kan kryssa i min profil så att allt som handlar om Corona plötsligt ser ut att inte existera? Annars skulle jag vilja ha en sådan funktion..
Min beundran till Optimum som utan att nedslås kan fortsätta stångas här!
Ska nu försöka hålla mig borta härifrån, med eller utan hjälp.
Edit: man kan tydligen ignorera användare, testar detta nu
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Okej, skulle antagligen inte bli många flygningar kvar över huvud taget då. Finns väl så många regler att de flesta flygbolag har brutit mot någon av dem några gånger inkl. riktigt farliga saker som att räkna fel på bränsleåtgång och hur passagerare ska fördelas i kabinen när den är rätt tom. Eller så får vi en värld där flygbolag uppstår, flyger något år tills de inte får landningstillstånd och då lägger ner varpå nya uppstår, vilket inte verkar vara någon fördel.Staffan2000 skrev:
PrecisB b8q skrev:
Det verkar mer som man vill visa att man gör något istället för något som i verkligheten ger någon effekt.
Jag kollade nyss flyg och det vare enkelt att hitta flyg från t.ex. London till Göteborg. KLM via Amsterdam. 1 byte.
Imorgon 06:30 framme 11:30 enkelresa för 1065:-
Eller 11:45 - 16:35 om man vil åka lite senare
Detta är bara ett luftslott.
Just detta tror jag det är många som håller med om hur det borde hanterats. Själv har jag ingen åsikt då jag vet för lite om omständigheterna.danniee skrev:
Men jag tycker det hade varit jättebra om alla inblandade hade varit transparenta om hur de resonerade och hanterade denna flighten för att undvika alla dessa spekulationer som försiggår.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Det är en populistisk åtgärd, eftersom folk krävt hårdare tag... Att det inte skulle göra någon skillnad fattade väl alla som kan läsa och inte bott under en sten hela 2020...optimum skrev:
Precis
Det verkar mer som man vill visa att man gör något istället för något som i verkligheten ger någon effekt.
Jag kollade nyss flyg och det vare enkelt att hitta flyg från t.ex. London till Göteborg. KLM via Amsterdam. 1 byte.
Imorgon 06:30 framme 11:30 enkelresa för 1065:-
Eller 11:45 - 16:35 om man vil åka lite senare
Detta är bara ett luftslott.
Det tog ju inte lång tid innan UK-varianten ploppade upp lite här och var...
För att många tycker annorlunda än dig?Snailman skrev:
Jag kommer nu ihåg varför jag för nåt halvår sedan slutade följa allt om Corona hör på forumet..
Finns det nån flagga man kan kryssa i min profil så att allt som handlar om Corona plötsligt ser ut att inte existera? Annars skulle jag vilja ha en sådan funktion..
Min beundran till Optimum som utan att nedslås kan fortsätta stångas här!
Ska nu försöka hålla mig borta härifrån, med eller utan hjälp.
Edit: man kan tydligen ignorera användare, testar detta nu![]()
Nu hamnade jag nog på ignore-listan ...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Först infördes flygstoppet i två dygn därför att det pågick diskussioner i EU om gemensamma regler men tydligen lyckades man inte komma överens utan varje land landade i sina egna. Då hade det väl sett ändå konstigare ut om man hade backat.optimum skrev:
Precis
Det verkar mer som man vill visa att man gör något istället för något som i verkligheten ger någon effekt.
Jag kollade nyss flyg och det vare enkelt att hitta flyg från t.ex. London till Göteborg. KLM via Amsterdam. 1 byte.
Imorgon 06:30 framme 11:30 enkelresa för 1065:-
Eller 11:45 - 16:35 om man vil åka lite senare
Detta är bara ett luftslott.
Man kan ju fråga sig varför Nederländerna tycker det är okej med att britter flyger dit. Vet @harry73 något om hur diskussionen gått där?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Har de inte varit transparenta då?tusenett skrev:
och gällande finländarna:Av de 33 passagerarna var 29 svenska medborgare. De fick efter kontakt med smittskyddsläkare resa in i landet utan krav på karantän.
– Svenska medborgare har alltid rätt att resa in i landet. Vi tillämpar för närvarande inte karantän vid gränsen, och smittskyddet gjorde bedömningen att det inte fanns mer att göra annat än att passagerarna ska följa Folkhälsomyndighetens föreskrifter och covid-testa sig, säger Engström.
https://tt.omni.se/brittiskt-flygplan-landade-i-sverige/a/JJ6xp6
Lite mer om hur det gick till här: https://www.dn.se/sverige/plan-fran-fran-london-landade-i-stockholm-trots-flygforbudet/
På vilket sätt kan man vara mer transparent, vad är det som saknas?