Byggahus.se

Coola arkitektritade hus till salu

1. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    Booli vet

• Laddar…
  2. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Se där. Samma kvadratmeterpris som vårat hus....

...om vårat hus varit 10 kvadrat.

3. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Redigerat 2 sep 18:45
  4. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
  5. S
    Renoveringsnovis Nivå 2
    Mäktigt hus, men har det verkligen varit en villa/enfamiljshus från början? Får lite vibbar av någon form av ”anläggning” eller ”institution”.

6. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Jag tror det är en villa som byggts av någon av stadens mer välbärgade familjer, finns många exklusiva och vackra hus i denna stadsdel av Gävle. Har gått några fler funkishus där tidigare med ”liknande” stil.

• Laddar…
  7. B
    Medlem · Nivå 19
    Instämmer, pratade just men en som växte upp i närheten. De hus som byggdes i gamla Villastaden på 60-talet byggdes som skrytbyggen för tomtmarken där var väldigt dyr.

• Laddar…
  8. Martin_B
    Medlem · Nivå 14
    Tänkte på ett offentligt bibliotek det första jag gjorde, när jag såg bilden :D

9. HOBBY ARCHITECT
    Medlem Nivå 8
    • Laddar…
  10. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Passande nog kom det en artikel om huset i tidningen, här, den funkar för alla med Mittmedia-prenumeration i alla fall. Vet inte om det är okej att publicera artikeln här...

11. B
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  12. S
    Renoveringsnovis Nivå 2
    Den skabbiga boule-banan sänker ju värdet ordentligt förstås...

13. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
  14. J
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Ja, lite synd att ingen inredare anlitades. Måste ha kostat multum att bygga på en ö och slutresultatet blev ju inte direkt 5-stjärnigt.

15. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
    Känns lite ”budget” renoverat om man får vara så elak. Det ägs av en byggfirma enligt hitta.se så det är väll ren prospekt :)