Byggahus.se

Coola arkitektritade hus till salu

1. J
    Husägare Nivå 8
    Trappräckena och parketten är grym. De äckliga 80-talsdetaljerna är riktigt sunkiga, ja.

2. B
    Medlem · Nivå 8
  3. J
    Hobbysnickare · Nivå 14
  4. S
    Medlem Nivå 6
  5. yonna
    Medlem · Nivå 15
    • Laddar…
  6. H
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  7. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Det skulle du hos oss oxå ;)
    (Jag fipplar gärna med det mesta men putsar inte fönster!)

8. yonna
    Medlem · Nivå 15
    När mitt hus ritades innehöll uppdraget krav på stora fönster men inte högre än att jag når utan stege på bägge sidor. Funkar utmärkt!

• Laddar…
  9. Snigla
    Allvetare · Nivå 24
    Det är smart och utmärkt planering!

Inte fullt lika genomtänkt på ett 1800-tals hus..

• Laddar…
  10. J
    Husägare Nivå 8
    • Laddar…
  11. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Synd att de inte kunde ”konstruera” bort stålpelarna som håller upp trappan..... De ”stör” ju utrymmet under trappen och gör det mer svårmöblerat. Sedan får man väl ha solglasögon på sig inomhus när solen skiner för att är ju vitt, vitt och vitt ....
    Konstig lösning där det rostfria räcket möter det tryckta trädäcket vid altantrappan ner till bassängområdet, är det byggt i olika omgångar? De kunde ju demonterat en del av det rostfria räcket och fått en bättre lösning....

• Laddar…
  12. misingen
    Medlem Nivå 2
    +1 på de synpunkterna. Stålpelarna är inte smakfulla. Det måste väl gått att få trappan självbärande med ingjutna stålbalkar?...
    Dessutom anser jag att en murstock, husets ryggrad, ska sitta mitt i huset och inte mellan fönsterna på en yttervägg...
    Sedan kan jag inte låta bli att undra hur de tänkte vid möbleringen... Du väljer väl knappast allmoge samt billiga och TRÅKIGA möbler från det större trestaviga småländska företaget utanför Agunnaryd om du har råd med detta flådiga boende!?

• Laddar…
  13. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
  14. nimhed
    Medlem · Nivå 11
    Det återstår väl att se ;)

15. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Säljarna verkar inte ha gjort så jättemycket sen köpet, så får dom ut 6 miljoner mer är det en ganska bra investering. Vet nån vad det såldes för förra gången?