111 244 läst ·
447 svar
111k läst
447 svar
Clas Ohlsons förfall
Problemet är när alla "järnhandlar" lämnar bot de mesta riktiga varorna och ersätter med ungefär samma krimskrams och trams. Det blir allt fler saker som man antingen tvingas tillverka själv eller köra hundratals kilometer med bil för att få köpt för att ingen handlare inom 100 kilometers radie är villig att sälja det vad man än är villig att betala.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
För att få yttra sig negativt om mina negativa kommentarer måste man först fylla i en enkät, den innehåller bland annat detaljerade frågor om dig som person samt 1024 frågor om allehanda internetvanor, beräknad svarstid 1-2h.N nissenhj skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 134 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Antar du menar bilbesiktning?M MagHam skrev:
Jag vill påstå att det inte är samma tjänst längre.
Nuförtiden går det tex att få en tid med hyfsat kort varsel tom i maj, man får inte hundra skador i rostskyddet av en spetsig hammare, gubbarna är betydligt trevligare.
Så jag vill då påstå att besiktningen är billigare efter avregleringen.
Precis! Går inte att jämföra före och efter avregleringenFotografen skrev:
Antar du menar bilbesiktning?
Jag vill påstå att det inte är samma tjänst längre.
Nuförtiden går det tex att få en tid med hyfsat kort varsel tom i maj, man får inte hundra skador i rostskyddet av en spetsig hammare, gubbarna är betydligt trevligare.
Så jag vill då påstå att besiktningen är billigare efter avregleringen.
Jag hade bil före och efter avregleringen i Finland och håller inte alls med att det blivit bättre här. Bara dubbelt dyrare.
Att man kan boka långt i förtid nuförtiden är en konsekvens av den tekniska utvecklingen, dvs. internet som blivit så vanligt. De allmänna tjänsterna är första klass på det också här, allt kan skötas enkelt via nätet nuförtiden.
Att man kan boka långt i förtid nuförtiden är en konsekvens av den tekniska utvecklingen, dvs. internet som blivit så vanligt. De allmänna tjänsterna är första klass på det också här, allt kan skötas enkelt via nätet nuförtiden.
Där jag bor har priserna blivit lite högre , och blivit sämre med stationer på mindre orter men hos oss massor med stationer o undersysselsatt personal.DennisCA skrev:
Jag hade bil före och efter avregleringen i Finland och håller inte alls med att det blivit bättre här. Bara dubbelt dyrare.
Sämre är att vissa nya stationer gått bakåt i utvecklingen, skrattretande lång tid för mkt lite gjort.
Sämst är dock det totala ointresset för sitt jobb, förut fick jag massor med tips som ofta stämde, ofta engagerad personal på bilprovningen om man visade intresse att vilja sköta sin bil.
Skönt nog har jag en ovanligt verkstad med bilintresserade personal som hjälper mig att ha koll. Ser inte fram emot om de slår igen, tre ointresserade bilbesiktningar och två svindyra verkstäder utan bilintresse....
Skall bli intressant om Clas Ohlsson kommer ha kvar mindre butiker där du hämtar ut eller kollar innan du beställer online. Jag tycker de är OK, bara man vet om att de ändrat sig.
Det kanske blir som förr i tiden då man endast kunde handla där via postorder.S sinclairhacker skrev:Där jag bor har priserna blivit lite högre , och blivit sämre med stationer på mindre orter men hos oss massor med stationer o undersysselsatt personal.
Sämre är att vissa nya stationer gått bakåt i utvecklingen, skrattretande lång tid för mkt lite gjort.
Sämst är dock det totala ointresset för sitt jobb, förut fick jag massor med tips som ofta stämde, ofta engagerad personal på bilprovningen om man visade intresse att vilja sköta sin bil.
Skönt nog har jag en ovanligt verkstad med bilintresserade personal som hjälper mig att ha koll. Ser inte fram emot om de slår igen, tre ointresserade bilbesiktningar och två svindyra verkstäder utan bilintresse....
Skall bli intressant om Clas Ohlsson kommer ha kvar mindre butiker där du hämtar ut eller kollar innan du beställer online. Jag tycker de är OK, bara man vet om att de ändrat sig.
Troligen flera här som skulle vara nöjda då det blir som det var förr.
När det gäller enkäter och webformulär måste man komma ihåg en sak.
Classe (eller andra företag) skickar inte ut dom för att produktförbättra och göra saker bättre för mänskligheten.
Undersökningarna skickas ut för att pejla vilka varor som efterfrågas så att nästa års vinst kan maximeras.
Classe (eller andra företag) skickar inte ut dom för att produktförbättra och göra saker bättre för mänskligheten.
Undersökningarna skickas ut för att pejla vilka varor som efterfrågas så att nästa års vinst kan maximeras.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 948 inlägg
Ändå sammanfaller de tu häpnadsväckande ofta...