M Mach77777 skrev:
För ett presentkort på 100:- kanske jag kan fylla i en enkät på 5 minuter. Annars tycker jag att folk överlag borde ha bättre saker för sig än att svara på diverse enkäter.
hur ska företag kunna förbättras om alla människor vore lika snåla på sin tid som dig? Du använder säkert dagligen produkter som givmildare personer än dig hjälpt till att förbättra.

att svara på ett par frågor som hjälper andra går inte direkt att jämnföra med något slags slavarbete.

antar att du inte arbetar, annat än i nån grusgrop.

E Erik Salhammar skrev:
hur ska företag kunna förbättras om alla människor vore lika snåla på sin tid som dig? Du använder säkert dagligen produkter som givmildare personer än dig hjälpt till att förbättra.

att svara på ett par frågor som hjälper andra går inte direkt att jämnföra med något slags slavarbete.

Lite väl hård kommentar. Visst kan företagen bjussa något mer för marknadsundersökningar! Ex 5 pinnar i rabatt på ett köp på Konsum för 15 minuters urfrågning om bla konkurrenterna är väl något njuggt?

Själv har jag försökt fylla i en enkät från Ica Maxi, tror man skulle få 25kr i värdecheck för det.
Men när man skulle svara på typ 20 frågor per produktområde tröttnade jag, det var värt 25kr att slippa.
Gratis kan jag tänka mig att svara på 5-10 frågor generellt, är det för ett syfte jag uppskattar så kan jag nog lägga 5-10min.

• Gilla
kortis och 4 till
  • Laddar…
C
Själv har jag svårt att förstå tanken om att det skulle vara någon sorts medborgerlig moralisk skyldighet att svara på enkäter, ha trevliga samtal med telefonförsäljare, osv. Vet inte vad ni lever i för värld, men det känns som att jag skulle behöva pensionera mig och jobba heltid med det om jag skulle ta mig tid att svara på alla förfrågningar man får hela dagarna.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Haha jag skulle fylla i en enkät åt systembolaget en gång. Skulle få en present. Fick ett formulär på typ 20 sidor. Sen fick jag en jävla bricka i plast! Såg framför mig en flaska med något gott..

• Haha
  • Gilla
kortis och 8 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Haha jag skulle fylla i en enkät åt systembolaget en gång. Skulle få en present. Fick ett formulär på typ 20 sidor. Sen fick jag en jävla bricka i plast! Såg framför mig en flaska med något gott..
Du måste vara en riktig optimist ;)

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:

Detta är en firma jag handlat på i 40
år som gått till skit. Jag är inte skyldig dem -en- minut i enkätundersökning, Vill firman att jag ska lägga min tid på deras fjantiga webbenkät kan de tusan mig ge mig nåt för besväret.

• Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Själv har jag svårt att förstå tanken om att det skulle vara någon sorts medborgerlig moralisk skyldighet att svara på enkäter, ha trevliga samtal med telefonförsäljare, osv. Vet inte vad ni lever i för värld, men det känns som att jag skulle behöva pensionera mig och jobba heltid med det om jag skulle ta mig tid att svara på alla förfrågningar man får hela dagarna.
Tack samma här.

E Erik Salhammar skrev:

Jag arbetar nog mycket för att inte ge bort min tid till någon som har som sitt främsta syfte att tjäna pengar på mig.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Detta är en firma jag handlat på i 40
år som gått till skit. Jag är inte skyldig dem -en- minut i enkätundersökning, Vill firman att jag ska lägga min tid på deras fjantiga webbenkät kan de tusan mig ge mig nåt för besväret.
Men då får du ju å andra sidan skylla dig själv att de istället satsar på att sälja sånt du inte har idits klicka i att du skulle vilja att de säljer. Dvs acceptera att de fortsätter sälja skit.

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Men då får du ju å andra sidan skylla dig själv att de istället satsar på att sälja sånt du inte har idits klicka i att du skulle vilja att de säljer. Dvs acceptera att de fortsätter sälja skit.
Ja jag gråter mig till sömns att Classe säljer krimskrams.

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Ja jag gråter mig till sömns att Classe säljer krimskrams.
Ja du verkar ju hänga här ;)

M MagHam skrev:
Absolut ingen allmän sanning. Priserna på besiktning har t ex ökat 40-50% mer än index sedan det blev fritt att konkurrera om denna tjänst.
Svensk Bilprovning AB var tvungen att sänka sina priser några år innan avregleringen genomfördes. P.g.a. de hade sparat några års vinster för att möta konkurrensen. Konkurrensverket ogillade detta, de hade x antal miljoner SEK.

C
Frustrator Frustrator skrev:
Acceptera att de gått över till att sälja skit är väl en sak, det är nog ingen som ligger och gråter över det.
Men att man får skylla sig själv att det blivit så för att man inte fyllt i någon enkät är ju bara dumt.

Jag har påpekat det ett par gånger i tråden och gör det igen - denna transformation är en oundviklig konsekvens att av de gått från postorder till närbutiksförsäljning. Skall du ha en butik på affärsgatan måste du sälja sådant som intresserar de som passerar butiken. Något annat är inte ekonomiskt försvarbart. De har hittat en annan och mer intressant kundgrupp helt enkelt. Spelar ingen roll om alla fyller i enkäter, slår vad om att 75% vill att de skall sälja mer kuddar, galgar, mobilskal och kaffebryggare. De som är ute efter kvalitets- (nåja) verktyg, ritningar på cykelbilar och elektronikbyggsatser är i kraftigt numerärt underläge helt enkelt.

• Gilla
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
optimum
Vilket jäkla gnäll på deras sortiment. Man väljer väl själv vad man vill ha, eller?
Jag skiter i att de har en del krimskrams.

Detta är mina 4 senaste köp på Clas Ohlson

På Black Friday via webben
Planslip för 439 (ordinarie 549) duger för mig till hobby.
(jag har en sedan tidigare men jag har kört sönder karborreplattan så en ny är ok för det priset)
Bosch PSS 200A planslip maskin mot vit bakgrund med beskrivande text under.

Slipplatta till min bosch PEX 400 AE för 129:90

Bosch slipplatta till en PEX 400 AE planslip. Förpackning av Bosch slipplatta modell PEX 125, används som reservdel till en slipmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inbyggnadsmottagare Nexa för 229 kr. Ja dyr men jag behövde en omgående så det blev i butiken.

Nexa inbyggnadsmottagare MWMR-2300 för hemautomation, vit, framifrån.

Varta batterier

Förpackning med 24 VARTA Longlife Power AA-batterier.

Nej jag köper inte batterier typ no-name på Biltema, IKEA eller Jula.

Brukar även köpa typ klockbatterier och sådant man har till fjärrkontroller mm av små platta typer med fabrikat Varta.
Bra kvalitet till hyffsat pris.
Varta CR2032 litium knappcellsbatteri i förpackning.

Så vad är skit av detta?
Ja det är inga proffsmaskiner med det finns Bosch blå där också men de vänder sig till konsument och inte proffs

• Gilla
elle10 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.