Funderar på att slå till på en CITCOP INVERTER RA0929
http://www.citcop.se/frames/citcopinverter.asp

Fem års kompressorgaranti
Ett års fabriksgaranti
Bäst i test 5,3 COP=verkningsgrad.
Enligt Eurovent 2003.

Va tror ni ???

///Kjelle

Ja, du gör ju som du vill! Men jag skulle inte vilja köpa av en leverantör som Citcop, som är utskällda och svartlistade av hela värmepumpsbranschen. De har urdåliga villkor och hävdar att de t e x inte säljer till privatpersoner utan enbart till företag etc........ Listan kan göras lång.

Det finns andra bättre alternativ, jag svär ;)

Ja, var finns dessa klagomål att titta på ?

Nu var det inte så mycket CITCOP's sätt att bara sälja till företag och med dåliga garantier som jag undrar över.
Ja köper till företaget å får ta risken.

Det jag undrar är ska man tro på deras japanska (chofu)
inverter RA0929 som enl CITCOP är bäst i test med COP 5.3 ?

Eller ska man slå till på en beprövad Panasonic E9 från samma företag ?

List pris på RA2909'an är 12900 å 10900 för E9'an
Va tror ni ???

Jag fick en E9 installerad för någon vecka sedan. 18500:- kostade ALLT tillsammans. Kan inte klaga än så länge. Innetempen håller sina 20 grader trots glipor överallt där det stormar in kallluft (renovering pågår för fullt).Från beställningsögonblicket tills den var igång gick det ungefär en vecka.

Alltså, den här myten med att Citcop skulle vara så värst mycket billigare än alla andra förstår jag mig inte på. Lägg ihop den TOTALA kostnaden på allt du behöver för installation och sedan moms på alltihop... 12900 för pumpen, 500 för rör, 500 till för konsoler= 13900kr+moms => 17375kr och då är den fortfarande inte installerad... :-X

Jag köpte en Toshiba RAS 10 JKVP Inverter av ventilationsutveckling, 19990kr monterat och klart inkl. moms!
Dom gjorde dessutom ett mycket prydligt och bra installationsjobb, rekommenderas. 8)

Pris o Pris

DT vore kul om någon som har köpt citcops egna produker kunde svara vad dom tycker om det

hur dom funkar osv...

Somsagt nu var det inte priset jag fråga om
(Förövrigt så tar dom just nu 10900 inkl rör å konsoll).
Jag vill veta vad ni tror eller vet om deras "egna" (Chofu)
inverters ?

///Kjelle

Det är inte konstigt att de är hatade av "branschen", jämför med att elgiganten, siba och liknande är hatade av alla mindre hemlelektronikhandlare.

Rådet är väl som vanligt att handla hos en kompetent mindre handlare om man själv inte är säker på att få igång grejerna, och handla på lågprisställe/köplada om man är helt säker på att man får igång allt själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.