Krille-72 Krille-72 skrev:
Njae! Det blev en klurig fråga det där. Du måste givetvis ha reglar där fixturen ska skruvas fast i väggen. Om du sagt osb och 13 mm gips hade jag sagt ok. Nu vill du ha renoveringsgips 6 mm. Det borde bli tillräckligt stabilt för att tätskikts leverantören ska säga ja. Men om det mot förmodan skulle inträffa en skada just där är jag ganska övertygad om att försäkringsbolaget kommer att säga nej. Nu vet jag inte om du tänkt göra allt själv för då lär försäkringsbolaget ändå säga nej vid en skada.

Reglar du 30 cc så kommer det att hålla. Men det blir nog svårt att säga att det är fackmannamässigt utfört.

Som du ser på mitt svar så vill jag ha både hängslen och livrem.:rofl:
Tätskiktet monteras av en säkert vatten certifierad firma:) anledningen till att jag endast vill fästa 6mm gips mot osb är för att den bakre delen av väggen är osb, alltså skivan innan gips på andra sidan rummet, med 6mm gips på det får jag ca 60 ev tom 70 mm bakkant avloppsrör. Hade ju helst haft plyfa +12 mm gips men då blir inte måttet rätt till röret..jag tror att mellan de två väggarna som jag har tänkt bygga nischen, i är det 210 mm osb till insida plyfa. Tror man kan se på bilden jag delat ungefär vad jag har att jobba med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.