Hej,
Köpte en HITACHI C6BU3 för 5 månader sen. Sågar 22x95 paneler i 45 grader och förstår inte varför sågen fastnar sista centimetern? Ibland fastnar den direkt från början (trots inga kvistar). I övrigt smälter sågen genom trät superfint...
Se bifogad video och bilder.
Köpte en HITACHI C6BU3 för 5 månader sen. Sågar 22x95 paneler i 45 grader och förstår inte varför sågen fastnar sista centimetern? Ibland fastnar den direkt från början (trots inga kvistar). I övrigt smälter sågen genom trät superfint...
Se bifogad video och bilder.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
Redigerat:
Klingan nyps fast i sågsnittet, ju hårdare du trycker ju hårdare nyps den fast. Avhjälps genom att du har ordentligt stöd under plankan och att du fixerar plankan så den inte kan böja sig runt klingan.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag har samma bekymmer med min nya makita dhs660 batterisåg, nyper såfort man kommit en bit in i materialet, trots fulladdat 6ah batteri och ny klinga! Börjar fundera om det är nåt fel på sågen om det är nåt med elektroninen som slår ifrån tex kastskydd eller lågvolt på batterierna.
Min gamla dhs680 va de aldrig nåt sånt här problem med
Min gamla dhs680 va de aldrig nåt sånt här problem med
Liknande trådar
-
Cirkelsåg för metall, välja klinga
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ny motor till Ryobi cirkelsåg
Recension cirkelsåg Hikoki C6MEY
Gå ner i storlek på sågklinga till cirkelsåg?
Varför fastnar min cirkelsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon