263 läst ·
3 svar
263 läst
3 svar
Fiberpackning - Fjärrvärmecentral
Hej,
Har en fjärrvärmecentral där det i en koppling började droppa och nu märker jag att det tilltagit rejält, kommer ca 10 liter i timmen. Eftersom det är juletider är det svårt att få tag i en rörmokare utan att betala huskliga priser, tänkte byta packning.. Tror ni denna Fiberpackning klarar sig på fjärrvärmesidan, kollade att de kräver 15 bar,g och 120C minst i dokumenten för själva fjärrvärmecentralen men står inget om packningarna
https://www.hornbach.se/p/fiberpackningar-13st/8181642/
I värsta fall får det bli en tillfällig lösning för att få ner läckaget tills jag kan få tag i en rörmokare efter storhelgerna.
God jul!
Har en fjärrvärmecentral där det i en koppling började droppa och nu märker jag att det tilltagit rejält, kommer ca 10 liter i timmen. Eftersom det är juletider är det svårt att få tag i en rörmokare utan att betala huskliga priser, tänkte byta packning.. Tror ni denna Fiberpackning klarar sig på fjärrvärmesidan, kollade att de kräver 15 bar,g och 120C minst i dokumenten för själva fjärrvärmecentralen men står inget om packningarna
https://www.hornbach.se/p/fiberpackningar-13st/8181642/
I värsta fall får det bli en tillfällig lösning för att få ner läckaget tills jag kan få tag i en rörmokare efter storhelgerna.
God jul!
Hade hur rörmokaren för att byta några packningar. Allt eftersom han bytte dem började det läcka i en annan. Kan alltså vara bra att ha ett gäng olika packningar till hands. 👍H Hamami skrev:Hej,
[länk]
God jul!
En som jag pratade med varnade för samma sak.@ @ndreas skrev:
Han skulle byta en packning hos en kund, en efter en börja läcka.
Så det slutade med att han bytt 28st
Klicka här för att svara