Cement har släppt vid infart till garaget. Ser fult ut.
Är det bara att köpa primer o en säck cement? Att pensla primer först o sedan på med cement o släta till det. Därefter måla?
 
  • Skadad cementyta vid garageinfart, flisor saknas längs kanten, angränsar till stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp betong istället för cement.
 
  • Gilla
jocek och 3 till
  • Laddar…
T Tommy12345302 skrev:
Cement har släppt vid infart till garaget. Ser fult ut.
Är det bara att köpa primer o en säck cement? Att pensla primer först o sedan på med cement o släta till det. Därefter måla?
Varken betong eller cement är rätt i detta fallet. Ytan har antingen delaminerat på betongen eller så har du ett ytskikt som lagts på betongen i efterhand och delaminerat. Till synes…

Rätt väg att gå är att slipa bort hela ytan och en bit in i underlaget, prima beroende på produkt, sedan en renoveringsprodukt som ny yta.

Finns gott om betongfirmor som är jätteduktiga på detta.
 
useless useless skrev:
Köp betong istället för cement.
Alltid bra att ha betong hemma, men det krävs ett mirakel för att gjuta några millimeter tjockt med betong. Oavsett fraktion. 👍
 
jag sopade rent med sopborste, sedan körde jag primer på. Därefter la jag på betong från byggmax, blev rätt ok, inte perfekt. När det torkat så slipade jag lite kanterna med sandpapper, sedan så väntade jag 2 månader o målade med betongfärg, får se hur det klarar vintern men just nu ser det rätt ok ut
 
Efter vintern ser det ut såhär, det håller ännu. Färgen är lite sliten på några ställen pga av grus mot skor o skottning (vi hade en kall lång senvinter). Vad jag skulle gjort är att slipat mer innan jag målade, men jag var ivrig. Men det höll vintern o ser mycket bättre ut än innan
 
  • IMG_5299.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5300.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5301.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nu du tar fram en betongslip och går över ytan innan du målar om det.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det är nu du tar fram en betongslip och går över ytan innan du målar om det.
jo det blir så, ännu ett verktyg som måste köpas in:) Jag körde med vanligt sandpapper, funkar på mindre ställen men man orkar inte på större områden som detta
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.