Tack för tipset,
Det är en dubbel tegelvägg med luftspalt i mitten, så jag är rädd för att jag måste ge mig på utsidan när jag ska isolera. Dessutom vill vi ha en putsad fasad.
Men 1200-1600kr/m2 lät inte så kul.
Isoleringen bör alltid ske utifrån. Detta för att inte teglet ska bli kallt och därmen riskera frostspränging.
Följ kurres råd. Måla med Sandokrylfärg (innehåller sand) eller liknande så får du ett putsat utseende. Vår betongfasad har haft det i 15 år.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.