Hej!
Planerar att bygga en gäststuga med platta på mark. Jag håller nu på att titta på kantelement och isolering. Är det någon som handlat på bygghemma.se? Någon erfarenhet av detta sortiment? Hur känns prisläget? Bör man använda 300 eller 400 mm höga kantelement?
MVH
Mathias

Till en gäststuga skulle jag nog ta 300 mm d.v.s 200 mm isolering.

När det gäller sortimentet så ser det ut att vara från Cellplastdirekt vilket jag har byggt grunden till mitt hus med (dock ej köpt på Bygghemma, visste inte ens att de hade denna typ av produkter). Priserna ser väl också bra ut.

Angående just Bygghemma.se så kan du vara trygg med att handla därifrån. Jag köpte samtliga fönster från dem, aluminiumklädda allmogefönster, man vill ju inte stå och måla fönster på semestern ;-)

koffa skrev:
Skall du bara ha en gäststuga känns det som lite overkilla att ha 300 isolering dvs, 400-element.
Men det kanske inte skiljer så mycket i pris.
Bra att jämföra priser nu.
själv handlade jag sist av www.jabetong.se
Bra priser.
Där kan du köpa allt även grus, armering och betong.
Kör killen med direktimport? Det står inte mycket på hemsidan, men priser du talar om verkar riktigt låga.
"JA Betong erbjuder cellplast av bra kvalitet."
Vilket märke handlar det om?

Vi snackar säkert i fel kategori här. Jag tror att denna tråd skulle vara postad i "Byggmaterial" men, men.

Koffa, det var ju ett riktigt gópris du fått! Jag bygger på Öland och där vet ju folk som sagt att ta betalt :(

/Robert

isolde skrev:
Kör killen med direktimport? Det står inte mycket på hemsidan, men priser du talar om verkar riktigt låga.
"JA Betong erbjuder cellplast av bra kvalitet."
Vilket märke handlar det om?
Det kan ju också vara så att man håller nere priser på cellplast mm för att man i slutändan får både leverera betongen och gjuta plattan.

...alla för hjälpen. Det blir att leta runt o jämföra lite priser.

Gjorde en liten prisjämförelse mellan byggmax och bygghemma. Räknade på att jag behöver ca 50 kvm (2 lager 10 cm S80). Några hundralappar billigare hos bygghemma. Slipper dessutom åka sju mil till närmaste byggmax då bygghemma levererar fraktfritt.
Beijer och K-rauta är inte ens i närheten.

koffa skrev:
Senaste priser jag har på kantelement är 250 kr st för 400 höga element fritt bygget inkl moms.
Cellplast för 52 kr/m2 kvalitet S80 inkl moms fritt bygget.
Betong C28/35 16 S4 för ca 1500 kr /m3 lossat i form inkl moms och värmetillägg.
Men då köper du allt direkt från betongleverantören eller hur, och det beror lite på vart man bor, om det är en hälsosam konkurrens mellan betongleverantörerna och hur lång transporten blir.

Jag bara antog att JAbetong också levererade betongen till ditt bygge med tanke på namnet :-)

Sorry fel av mig isf

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.