8 786 läst ·
50 svar
9k läst
50 svar
CE Märkning centralet och apparatlådor
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Du skrev "Att argumentera för och emot CE-märkning genom att använda begrepp som elektriskt utrustning, produkter, sätta på marknaden, maskindirektiv etc är IMHO fullständigt substanslöst och kommer aldrig att uppnå konsensus. Ungefär vad som helst går att tolka in i definitionen ovan."Bo.Siltberg skrev:
Just maskindirektivet är tydligt vad som gäller och inte substanslöst.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Jo "maskindirektivet" har sin uppfattning oberoende av hur det är motiverat. Det är poängen. Det är svårt att formulera regler som är motiverade. Vi har t.ex inte en hastighetsbegränsning på vägarna som är anpassad till aktuella trafikförhållanden. Man kan inte argumentera för att 90 alltid är rätt eller fel.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Jag vet inte varför du citerar mig, för du riktar väl inte inlägget till mig? Däremot är det god allmänutbildning och visar på vilka absurda diskussioner man kan hamna i för att reda ut ifall arbete på t.ex en byggcentral är behörighetskrävande eller kräver en CE-märkningS Soltorp40 skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Aha jag trodde det var "Elfel" eller liknande verkar ju nästan passa in där. Har ingen koll på varken ena eller andra av de grupperna kollar på EF någon enstaka gång och den tråden gör det inte mer lockande direkt.
Tycker indirekt synd om TS med sin fiberomvandlare i en kapsling som råkar ut för all rappakalja där iofs med vissa kärnpunkter men väl dolda i flödet.
Tycker indirekt synd om TS med sin fiberomvandlare i en kapsling som råkar ut för all rappakalja där iofs med vissa kärnpunkter men väl dolda i flödet.
Klicka här för att svara