1 288 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
carport
Hej
Håller på att bygga en carport. Det ska bli så det går att köra in två bilar. Bärlinan runt om är färdig och den är utav 45x195. Nu hade vi tänkt att resa upp väggarna runt om och dom hade vi tänkt att göra i 45x95 och ha på avståndet 600 cc och hammar bandet tänkte vi använda oss av 45x195.
Min fråga är då om det är nån nackdel men 45x195 som hammarband?
Och 45x95 räcker väll som reglar rent dimensionsmässigt?
Takstolarna hade vi tänkt att ha 45x195 där också och även som stolpe i mitten där skarvarna för takstolarna går och en bärlina som takstolarna vilar på,även den på 45x195
Håller på att bygga en carport. Det ska bli så det går att köra in två bilar. Bärlinan runt om är färdig och den är utav 45x195. Nu hade vi tänkt att resa upp väggarna runt om och dom hade vi tänkt att göra i 45x95 och ha på avståndet 600 cc och hammar bandet tänkte vi använda oss av 45x195.
Min fråga är då om det är nån nackdel men 45x195 som hammarband?
Och 45x95 räcker väll som reglar rent dimensionsmässigt?
Takstolarna hade vi tänkt att ha 45x195 där också och även som stolpe i mitten där skarvarna för takstolarna går och en bärlina som takstolarna vilar på,även den på 45x195
tack det var så jag hade tänkt. Garaget blir 5.50 m långt och 6 m brett med två öppningar
Och sen funderade jag på vad som är bäst med kortlingar i väggen, skall man kapa till bitar som man lägger i mellan stolparna eller ska man ha en bräda som man spikar på reglarna på utsidan efter reglarna?
Klicka här för att svara