Tjena,

Nu är det dags för ny säng. Har fastnat för Carpe Diem Sandö och Mio's Enok & Thompson Cape Farewell Exclusive. På Enok & Thompson står det "by Carpe Diem" och de verkar köra exakt samma patenterade fjärdersystem som Carpe Diem. Bär jag läser spelarna och osv så verkar det vara i stort sett identiskt. Frågan är om det är samma sängar men MIO har satt färgerna och ytmaterialen?

Mio har en färg/tyg jag gillar bättre men Carpe Diem är ändå Carpe Diem :) Priset skiljer ca 30 papp också vilket så klart gör sitt. MIO skulle hamna runt 60k och Carpe Diem runt 90k för 210x200.

Någon som har lite insyn eller andra åsikter om dessa sängar?

Tack!

Hej, blev det en Enok & Thompson?

Vi köpte en på Mio för 4-5 år sedan och var upp över öronen förälskade i den mjuka känsla, framförallt på bäddmadrassen.
Till vår besvikelse försvann känslan delvis när madrassen satt sig efter 3-4 veckor och istället fick vi varsin hängmatta.
Reklamerat två gånger och fått ny, men samma utveckling direkt med de nya.
Trist, vad ska man välja för att slippa hängmattan??

Vi gick all in på carpe diem och jag ågrar mig inte för en sekund. Fantastisk säng. Köpte laka, kuddar och täcken också.Sjukt sköna att sova i. Säljaren på Sova menade på att enok inte var alls samma grejj. De byggs in samma fabrik som carpe diem men bygger på gammal teknik som inte är alls lika bra som carpe diem. Om det var sant eller inte vet jag inte men vi är nöjda.

• Gilla
Kenneth1x2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.