Byggahus.se

Canal Digital vs Viasat

Vilken tv-sändningär bäst enligt er

1. CANAL DIGITAL

66 röster
    66,0%
  2. VIASAT

9 röster
    9,0%
  3. BOXER

27 röster
    27,0%
  1. Lindgrenski
    Renoverare · E · 3 244 inlägg

Lindgrenski

Renoverare
    Har sagt upp Boxer och ska nu ge oss in i parabolträsket. Men hur vi än gör kan vi inte bestämma oss för vilken leverantör vi ska välja. Jämför man leverantörernas hela kanalpaket så känns det som att Canal Digital vinner p.g.a. Canal Plus men vi kommer inte skaffa varken Canal Plus eller TV1000. Utan det som gäller är:

Canal Digital med familjepaketet: 209:- (standardbox)

vs

Viasat med underhållning+dokumentär+barn+sport: 269:- (PVR-box)

Båda paketen har sina fördelar och nackdelar och vi kan inte bestämma oss. Hjälp oss gärna om ni kan.

2. M
    Moderator · Västernorrland · 11 165 inlägg

Mats

Moderator
    Titta på vad de tar för kortavgifter också. Canal Digital är rätt bra på ta betalt där också

3. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 217 inlägg

MathiasS

Medlem
    För mig var det ett lätt val. För 209 sek hos CD får du även ett gäng HD-kanaler - SVTHD, TV4HD, DiscoveryHD, NGHD, HistoryChannelHD, Silver, Voom, EurosportHD, kanske någon till.

4. Miles
    Medlem · Uppsala · 451 inlägg

Miles

Medlem
    Lista alla kanaler och se vilka ni absolut vill ha ... nu äre väl så att 5an syns på båda så de svenska standardkanalerna finns där. Men PVR ä ju riktigt najs om ni är lite "tv-freaks" ... :)

5. Lindgrenski

Lindgrenski

Renoverare
    Canal Digital tar 695:- i startavgift och 169:- i kvartalet.
    Viasat tar 695:- i startavgift och 299:- i halvåret.

Så ingen större skillnad där.

6. Lindgrenski

Lindgrenski

Renoverare
    Vi kommer inte skaffa någon HD-box ändå så det kommer inte göra någonting i vårt val. Såg att Viasat har SVTHD, NGHD, Viasat Sport HD och MTV HD, så ingen jätteskillnad där.

7. Lindgrenski

Lindgrenski

Renoverare
    Vi har gjort det. Av de som bara en av leverantörerna har vill vi ha Animal Planet, Discovery Channel, Eurosport, TV6 och Viasat Motor. :) Så det "sket" sig helt enkelt.
    TV6 kan vi iofs plocka in med antennen men det vore smidigt att slippa den helt och hållet. Viasat Motor måste jag ha på nåt sätt p.g.a. F1, men då mina föräldrar just beställt Viasat och flyttar 300m bort kanske det funkar att besöka dem några dagar varannan vecka. Kompromisser blir det ju hit och dit hur som helst.

Vad har ni för erfarenheter av företagen annars? Hur är supporten? Nåt som kan strula?

Låser de korten till enskilda boxar eller kan man byta?

Redigerat 16 nov 2008 20:17
  8. K
    Medlem · Västra Götalands län · 3 211 inlägg

Kjell_G

Medlem
    Canal Digital är ett bra val, synd att de höjde, men man får mycket för pengarna. Korten kan du byta mellan mottagare över hela landet, inga problem där.

Supporten är bra, de gånger jag ringt har det mesta gått att lösa på tfn. Har själv CD, dessutom Boxer via DVB-T och även Telia bredbandstv (gratisutbudet så när som kortavgift). Satelliten är nog det som funkar bäst även tekniskt.

Kjell G

Mycket nöje

9. MathiasS

MathiasS

Medlem
    Om du beställer CD via fyndbörsen.se så betalar du ingen startavgift.....

10. MathiasS

MathiasS

Medlem
    Ok, ska du inte ha HD så får du välja på andra parametrar.....

11. Lindgrenski

Lindgrenski

Renoverare
    Skumt, hur kan de erbjuda det?

12. D
    Medlem · kronoberg · 712 inlägg

danielr112

Medlem
    CD för min del.. Ja vill ha discovery

13. MathiasS

MathiasS

Medlem

14. Lindgrenski

Lindgrenski

Renoverare
    Visst, men vad tjänar Fyndbörsen på det hela då?
    Har även jag bra erfarenheter av dem sen tidigare, så blir det CD ser jag ingen anledning att beställa från något annat ställe.

15. MathiasS

MathiasS

Medlem
    Antagligen ingenting om du inte köper en annan mottagare än standard eller om du råkar beställa lite andra bra-ha prylar när du ändå är i web-shoppen....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.