Redan efter mitt första projekt i verkstan som jag satt ihop under ca 2 år så märkte jag att layouten inte var optimal. Hade missat att jag behövde nånstans att montera ihop sakerna

. Så, började mäta o skissa på papper o flytta saker i huvudet för att få in i alla fall ett 140*140cm assembly bord. Till slut blev jag trött på suddandet på papper o snabbcaddade upp det i 3D. I alla fall, under tiden så hittade jag grabcad (sajt där folk delar med sig av 3D modeller) och det är väl nu det börjar bli nördigt, sambon tycker i alla fall det

. Gubben, borrmaskinen, svarven, snickarbänken och fåtöljen kommer från grabcad. Var väl mest det jag ville tipsa om för er som caddar och har verkstad.
Börjar närma mig, målet är att allt ska gå att använda med en rullning, typ OK att rulla ut fräsbordet/utmatningsbordet för bordssågen för att fräsa men ska inte behöva flytta på något annat. Likádant med hyveln och bandsågen. OK att flytta bandsågen om det ska sågas plankor över 180cm på bordssågen osv....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder