1 582 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ny 3d skrivare med huv, vad köpa?
Funderar på att uppgradera från Da Vinci mini till något nyare. Vill ha med huv, dvs att skrivaren har sin egen box så den dels inte låter så mycket men också har sin egna temperaturkammare. Står i garaget och öppnar man dörren när det är kalt under en utskrift så blir det inte alltid bra.Vanlig PLA ok men ska klara non-name fabrikat så inga specialrullar eller NFC hack. Jag skriver oftast ut små saker till elektronikprojekt eller mekaniska detaljer för att laga något så 10x10cm/15x15cm är helt ok.
Vad köper man idag som har detta? FlashFoge har väl sina egna rullar med PLA så den går bort i sådant fall.
Vad köper man idag som har detta? FlashFoge har väl sina egna rullar med PLA så den går bort i sådant fall.
Själv började jag med en Ender 3 för några år sedan men efter allt strul och justeringar bytte jag till Bambu labs A1 med AMS (flerfärgs).
A1an är inte stängd men Bambulabs har stängda med, tex P1S.
Jag är otroligt nöjd med denna. har verkligen varit bara koppla in och köra.
Så värt att kolla.
Jag köpte på 3dprima.com och är väldigt nöjd. Jag kör alla olika märken utan att ha märkt nån skillnad. Köper ofta PLA från Clas Ohlson.
A1an är inte stängd men Bambulabs har stängda med, tex P1S.
Jag är otroligt nöjd med denna. har verkligen varit bara koppla in och köra.
Så värt att kolla.
Jag köpte på 3dprima.com och är väldigt nöjd. Jag kör alla olika märken utan att ha märkt nån skillnad. Köper ofta PLA från Clas Ohlson.
Så länge man inte måste använda företagets egna filament så spelar det väl ingen roll om de saluför filament? Enda man får med Flashforges egna rullar är väl lite bättre anpassade profiler i slicern.A anis16 skrev:
(Dock i fallet med Adventurer 5M, så verkar det vara lite jobbigare att skapa bra profiler för generisk PLA, eftersom PLA i allmänhet inte är anpassat för såpass snabb utskrift. Men det borde fungera fint med andra high speed-PLA-fabrikat - Flashforge är ju inte ensamma om det.)
Klicka här för att svara