Hej,
Jag har börjat fundera på att använda mig av en ca 8,5m lång typ IPE-balk för att bygga mig ett loft i garaget. Frågan är vad man kan räkna för ca pris på en sån här? Om det är lönt att ens tänka tanken eller inte.
Vilken modell och mått jag ska ha vet jag inte ännu, som sagt har inte kommit så långt ännu.
Mvh Jonas
Jag har börjat fundera på att använda mig av en ca 8,5m lång typ IPE-balk för att bygga mig ett loft i garaget. Frågan är vad man kan räkna för ca pris på en sån här? Om det är lönt att ens tänka tanken eller inte.
Vilken modell och mått jag ska ha vet jag inte ännu, som sagt har inte kommit så långt ännu.
Mvh Jonas
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Ska nog ha 8,3-8,4m egentligen. Vilket jag iofs skulle kunna köra på min biltransport, bara jag märker ut det baktill haha.Ljus skrev:
Vill ha helt öppet under balken därav jag börjar fundera på detta istället.
Mvh Jonas
IPE140 lär hänga en del vid din spännvidd.
Jag kan det inte i huvudet, det finns beräkningsprogram.
Men kan ditt byggprojekt genomföras med fribärande plåt istället? Det KAN faktiskt bli både enklare och billigare.
Men kan ditt byggprojekt genomföras med fribärande plåt istället? Det KAN faktiskt bli både enklare och billigare.
Så här ser det ut idag. Blev tvungen att "hitta på nåt" för att få upp porten och det blev en regelram, som var tänkt att fortsätta som golv till loft.S Snål-Jocke skrev:
Mvh Jonas
Klicka här för att svara