Hej,

Jag har börjat fundera på att använda mig av en ca 8,5m lång typ IPE-balk för att bygga mig ett loft i garaget. Frågan är vad man kan räkna för ca pris på en sån här? Om det är lönt att ens tänka tanken eller inte.

Vilken modell och mått jag ska ha vet jag inte ännu, som sagt har inte kommit så långt ännu.

Mvh Jonas

sir_daniel sir_daniel skrev:
Tex [länk]
Hmm ok, så 1st "IPE Balk 140 S275JR0" på 12m kostar mig 2517kr + frakt?
Inget farligt pris väl?

Mvh Jonas

Frakten på 12M profil kan lätt bli löjligt dyr.
Går det att konstruera så du kommer ner i 2 st 6meters eller 3st 4 meters bör fraktkostnaden sjunka betänkligt:geek:

• Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Ljus Ljus skrev:
Frakten på 12M profil kan lätt bli löjligt dyr.
Går det att konstruera så du kommer ner i 2 st 6meters eller 3st 4 meters bör fraktkostnaden sjunka betänkligt:geek:
Ska nog ha 8,3-8,4m egentligen. Vilket jag iofs skulle kunna köra på min biltransport, bara jag märker ut det baktill haha.

Vill ha helt öppet under balken därav jag börjar fundera på detta istället.

Mvh Jonas

• Gilla
Emanuel Jonsson
  • Laddar…
IPE140 lär hänga en del vid din spännvidd.

S Snål-Jocke skrev:
IPE140 lär hänga en del vid din spännvidd.
Ok, vad bör man ha då? Ska bli ett loft på typ 8*3,5m.

Mvh Jonas

Jag kan det inte i huvudet, det finns beräkningsprogram.
Men kan ditt byggprojekt genomföras med fribärande plåt istället? Det KAN faktiskt bli både enklare och billigare.

S Snål-Jocke skrev:
Jag kan det inte i huvudet, det finns beräkningsprogram.
Men kan ditt byggprojekt genomföras med fribärande plåt istället? Det KAN faktiskt bli både enklare och billigare.
Så här ser det ut idag. Blev tvungen att "hitta på nåt" för att få upp porten och det blev en regelram, som var tänkt att fortsätta som golv till loft.

Mvh Jonas

• Regelram och takstolar i ett garage under konstruktion med öppen port och isolering synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.