Håller på och monterar ner verkstaden pga kommande rivning. Funderar på avyttra ovan nämnda maskin. Vad är rimligt att man begär? Köpte den ny från ÅF 2020 eller 2021 med vinkelanhåll. Förstår att den inte tillverkas längre.
Har varken gått mycket eller hårt. Slipat mindre trä och plastbitar till knivskaft på den.
Vad säger maskinexperterna här?
Bordmonterad slipmaskin med röd slipyta och grön hölje, avsedd för trä- och plastbearbetning i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej
Kommer du ihåg vad du gav för den ?
Ett lämpligt begagnat pris bör hamna strax under halva nypriset.
Mvh
Jonas
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Tack för svar! Låter väl rätt rimligt. Gav 16 K inkl moms har jag för mig.
 
Alltgår Alltgår skrev:
Tack för svar! Låter väl rätt rimligt. Gav 16 K inkl moms har jag för mig.
De som går snabbt på blocket ligger alla under 3k.
 
  • Wow
Alltgår
  • Laddar…
Jäklar det var lågt.
 
Alltgår Alltgår skrev:
Jäklar det var lågt.
Problemet är väl att en Pela eller holzmann kostar 2-4k ny. De håller troligen inte alls samma kvalitet men det ska du sälja din så kommer den då konkurrera med dem, såvida du inte hittar ngn som köper in prylar till ett riktigt snickeri..
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Så är det. Ja det är en riktig kvallemaskin detta. 45 kg svenskt gjutjärn. Dessutom riktigt bra dammutsug. Nä den får stanna va 😋
 
Alltgår Alltgår skrev:
Så är det. Ja det är en riktig kvallemaskin detta. 45 kg svenskt gjutjärn. Dessutom riktigt bra dammutsug. Nä den får stanna va 😋
Eller lägg ut den till salu för ett pris du blir nöjd med om den säljs för. Om någon köper den är allt frid och fröjd, om inte, så har du kvar en bra maskin.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.