Hej! Vi ska renovera vårt badrum där vi har ett stort fönster som täcker nästan hela väggen. Då vi tänkt ha en dusch i hörnet där fönstret är behöver vi minska fönstret rätt så rejält för att slippa ha fönstret i duschen.
Vi är rätt händiga så så länge vi vet vad vi ska göra tycker vi det bara är roligt att hålla på!
så jag undrar om någon kan förklara lite vilka steg det är när man ska byta ut fönstret till ett mindre fönster? 
Ha en härlig dag!
Vi är rätt händiga så så länge vi vet vad vi ska göra tycker vi det bara är roligt att hålla på!
Ha en härlig dag!
Ta bort gamla fönstret, regla med samma dimension av regel som sitter i väggen så du får storleken på ditt nya fönster (hålet skall normalt vara i hela dm). Sen på med skivmaterial efter önskemål.
Vad har du för fasad på utsidan?
Vad har du för fasad på utsidan?
Tack så jättemycket för svaret! På ena sidan är det tegel och andra sidan trä, jag kan försöka lägga upp en bild så du förstår. Vi har inte flyttat in i huset ännu men är igång med planeringen och förberedelserna och så.Larsa skrev:
Jag har försökt rita dit hur vi vill ha fönstret, haha.
Ja, visst borde man? Vi tänkte även måla fasaden vit så då blir både träet och teglet vitt.. då kanske det smälter ihop bättre också?Larsa skrev:
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Som Larsa sagt, öppna upp och försök kopiera befintligt utförande på den sida som redan är klädd med trä.
Generellt så skulle jag bara tillägga att undvik genomgående skarvar, enklast genom att byta skivbeklädnad på hela den "nya" väggytan.
Sedan är jag förespråkare av hållbarhet och skulle nog ha valt ett PVC fönster i nära anslutning till en duschhörna!
Generellt så skulle jag bara tillägga att undvik genomgående skarvar, enklast genom att byta skivbeklädnad på hela den "nya" väggytan.
Sedan är jag förespråkare av hållbarhet och skulle nog ha valt ett PVC fönster i nära anslutning till en duschhörna!
Klicka här för att svara