Hej,
Har två burspråk (kan inte termonologin men ni ser vad jag menar på bilderna
) och undrar hur fasen jag ska byta/måla panelen och vindskivorna på ett säkert sätt.
Taket är rätt brant men ett sätt jag funderat på är att ta bort takteglet och stå på läkten.
Tips mottages tacksamt!
Har två burspråk (kan inte termonologin men ni ser vad jag menar på bilderna
Taket är rätt brant men ett sätt jag funderat på är att ta bort takteglet och stå på läkten.
Tips mottages tacksamt!
Kommer inte in med skylift på baksidan (kedjehus och stor häck avgränsar). Hade fundering på att låna några steg (av typ man normalt sätt har upp till skorstenar... http://www.byggmax.se/tak/takpannor/taksteg-universal-svart-p05530
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "taksteg"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
En ställning där våningsplanet är i höjd med hängrännan.
Sen plocka bort några pannor så du kan stå lite bättre.
En ställning måste du om du skall kunna göra ett bra jobb, om man står o vinglar blir det inte bra och dessutom är det farligt.
Att hyra en sektion Hakiställning kostar inte många kronor. Se till att ha allt material hemma så gör du det där på ett par dagar.
Sen plocka bort några pannor så du kan stå lite bättre.
En ställning måste du om du skall kunna göra ett bra jobb, om man står o vinglar blir det inte bra och dessutom är det farligt.
Att hyra en sektion Hakiställning kostar inte många kronor. Se till att ha allt material hemma så gör du det där på ett par dagar.
Jag körde taksteg när jag bytte panel på sidan om min kupa. Mitt tak lutar visserligen "bara" 40 grader, och takstegen är ju långt ifrån en perfekt lösning. Men jag upplevde iaf det fantastiskt mycket bättre än att stå på enstaka uppskjutna pannor som jag gjorde året innan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


