1 944 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Byte från gips till takpanel med 400 mm c/c
Hej!
Vi bygger ett dubbelgarage med övervåning och börjar äntligen närma oss ett färdigt garage (tror vi ). Men, vi har ett litet problem. Vi har reglat övervåningen med snedtak på 400 mm c/c för att passa 1200 mm gipsskivor (sambon bär hellre tungt än spacklar/slipar mer än nödvändigt). Nu har vi ångrat oss och sätter hellre färdig takpanel. Jag hittar dock bara takpanel anpassad för 300 mm. Är det bara att gilla läget och gipsa ändå alternativt regla mer eller finns det någon annan bra lösning?
Vi bygger ett dubbelgarage med övervåning och börjar äntligen närma oss ett färdigt garage (tror vi ). Men, vi har ett litet problem. Vi har reglat övervåningen med snedtak på 400 mm c/c för att passa 1200 mm gipsskivor (sambon bär hellre tungt än spacklar/slipar mer än nödvändigt). Nu har vi ångrat oss och sätter hellre färdig takpanel. Jag hittar dock bara takpanel anpassad för 300 mm. Är det bara att gilla läget och gipsa ändå alternativt regla mer eller finns det någon annan bra lösning?
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Tex den här kan du sätta tvärs reglarna, då passar cc40 då skivan är 120 cm lång:
https://www.byggmax.se/innertak-p1026
https://www.byggmax.se/innertak-p1026
Klicka här för att svara