11 840 läst ·
4 svar
12k läst
4 svar
Byte fasad från puts till trä
Ja, du måste vara noga med att inte få för många (två) tätskikt i kontruktionen. Då finns en risk att du stänger in fukt i väggen.
Ta redan på hur vägen är konstruerad och ring sedan Isover el motsvarande tillverkare av isolering!
Ta redan på hur vägen är konstruerad och ring sedan Isover el motsvarande tillverkare av isolering!
Puts som är så snyggt!! Och mycket mindre underhåll än med träfasad.
Varför vill du byta? Passar inte puts husets stil? Eller är det ett äldre hus där det tidigare suttit träpanel? Jag menar att det är jätteviktigt att se till hela utseendet. har sett massor med skräckexempel på fula, opassande fasader, t.ex. fina små 30-tals hus med träfasad som på 70-talet kläddes med mexitegel, BURR!!
Varför vill du byta? Passar inte puts husets stil? Eller är det ett äldre hus där det tidigare suttit träpanel? Jag menar att det är jätteviktigt att se till hela utseendet. har sett massor med skräckexempel på fula, opassande fasader, t.ex. fina små 30-tals hus med träfasad som på 70-talet kläddes med mexitegel, BURR!!
Jag har, håller på med det från och till. Kolla in vår hemsida och mitt svar på tråden: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1083014601cubix skrev:
Klicka här för att svara