Hej
Jag har nästan till 100% bestämt mig för att byta den putsade reverterade fasaden från 1955 i uselt skick till träfasad istället för att renovera putsen. Den stora vinsten blir bland annat isoleringen som hamnar på "rätt" sida och att det faktiskt kommer att bli hyfsat vindtätt.
Det jag undrar är om jag tänkt rätt enligt bifogade ritningar? (jag är inte byggnadsigenjör men duktig på autocad)
Lätt att bli "hemmablind" så jag tar gärna emot input både för och emot.
Den utbyggda delen med balkong är mot garage och ett förråd så där blir det spikläkt/panel direkt på gamla putsen.
Tätskiktet på balkongen ska åtgärdas samtidigt men det står inte på ritningarna eftersom att det behövs inget bygglov för det.
Så vad tänker den samlade kunskapsbanken här på forumet?
*Edit: bytte PDF mot JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder