Hej, skulle byta en strömbrytare på väggen som "råkat" gå sönder. Fick dock lite problem med hur det ska kopplas så skulle behöva lite hjälp.
Bild på nuvarande inkoppling
Skall kopplas på på denna nya fina..
Hur ska de sitta? Att den gröna är fas har jag ju förstått men de övriga då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på nuvarande inkoppling
Skall kopplas på på denna nya fina..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur ska de sitta? Att den gröna är fas har jag ju förstått men de övriga då?
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Om den gröna är fas (hur vet du det?) så är de andra tändtrådar.
Du måste börja med att ta reda på vart alla ledningar går och därigenom lista ut vilken funktion de har. Lita inte på att några färger stämmer.
Alternativt tyda symbolerna på den gamla för bilden är alldeles för suddig just där för att jag ska se.
Min spontana gissning är snarare att den bruna är fas, som sen är vidarekopplad till ett uttag på väggen under, och den gröna är tändtråd till lampan.
Du måste börja med att ta reda på vart alla ledningar går och därigenom lista ut vilken funktion de har. Lita inte på att några färger stämmer.
Alternativt tyda symbolerna på den gamla för bilden är alldeles för suddig just där för att jag ska se.
Min spontana gissning är snarare att den bruna är fas, som sen är vidarekopplad till ett uttag på väggen under, och den gröna är tändtråd till lampan.
Låter ju lite troligt det du säger, sitter ett el uttag under. Problemet är att jag fortfarande inte vet riktigt hur jag ska koppla och det är tyvärr rätt nödvändigt att jag får ordning på det under kvällen. :/ Försökte få till lite bättre bilder men vet inte om jag lyckades direkt.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara