335 läst ·
5 svar
335 läst
5 svar
Byte av rullställning
Jag har en rullställning från märket Hi‑Way, som jag köpte på auktion för ett tag sen. Tyvärr har en del nu gått sönder och när jag kontaktade företaget som verkar ha sålt ställningen en gång i tiden Girmek AB, de sa att Hi-Way inte längre tillverkas och att reservdelar inte längre finns tillgängliga. Jag blev därför hänvisad att köpa en helt ny ställning.
Min fråga är: Skulle det vara värt att investera i en ny ställning nu, med tanke på att jag inte vill hamna i samma situation där saker går sönder och reservdelar inte finns? Jag planerar att byta fasad och vindskivor till sommaren och behöver ställning till dess.
Alternativen jag överväger:
Min fråga är: Skulle det vara värt att investera i en ny ställning nu, med tanke på att jag inte vill hamna i samma situation där saker går sönder och reservdelar inte finns? Jag planerar att byta fasad och vindskivor till sommaren och behöver ställning till dess.
Alternativen jag överväger:
- Köpa en ny ställning, gärna från ett märke/leverantör där reservdelar och service finns långsiktigt.
- Leta på auktion eller andrahandsmarknad efter en begagnad ställning för lägre kostnad — med risken att hamna i samma situation med avsaknad av reservdelar eller okänd servicehistorik.
- Hyra ställning för sommaren – men det känns lite bökigt att organisera.
Det är just det att jag inte har något släp så måste då hyra ett med. Jag vet inte känns bara stressande att ha en ställning som eventuellt står och stressar på. Har varit otroligt skönt under den tiden nu innan min ställning gick sönder att bara ha en hemma.T TheGame skrev:
Ett alternativ är att köpa en Instant-ställning eller någon av kompatibla kloner, t.ex. AluFase, så vet du att det kommer att finnas bra tillgång till tillbehör och reservdelar för överskådlig framtid.Fabian_123 skrev:
Finns "småskuttar" lite här och var som köper och säljer sådana begagnat. Kolla Blocket.
Sen ligger dessa i den högre prisklassen, så var och en får avgöra om man tycker det är värt det.
Vad är det som har gått sönder? Går det inte att reparera delen eller göra en ny?Fabian_123 skrev:
Vad har sagt upp sig, foton på delarnana är nog bra. Kanske en smidesgubbe kan göra nya delar.Fabian_123 skrev:
Dom tllverkades i engelska tum-mått.
Klicka här för att svara