1 458 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Byte av panel? Dags för målning?
Hej,
Ena sidan av uterummet ser ut att behöva lite kärlek, såhär ser det ut :
Här kan man se att färg släppt, troligen räcker det att borsta bort med stålborste och lägga på nya lager?
Här är det värre, träet har av någon anledning murknat och böjt sig!? Vad har de som satt upp det gjort för fel? Och vad behöver jag göra? Misstänker att det behöver bytas ut, vad är det för panel?
Den överdel in mot husväggen ser bra ut :
Ut mot mitten blir det sämre :
Skulle man räkna detta som behöv av målning?
Och om så är fallet, vad fyller man igen sprickorna med?
Ena sidan av uterummet ser ut att behöva lite kärlek, såhär ser det ut :
Här kan man se att färg släppt, troligen räcker det att borsta bort med stålborste och lägga på nya lager?
Här är det värre, träet har av någon anledning murknat och böjt sig!? Vad har de som satt upp det gjort för fel? Och vad behöver jag göra? Misstänker att det behöver bytas ut, vad är det för panel?
Den överdel in mot husväggen ser bra ut :
Ut mot mitten blir det sämre :
Skulle man räkna detta som behöv av målning?
Och om så är fallet, vad fyller man igen sprickorna med?
På överdelen ser det ut att vara en hel del torrsprickor innan det målades förra gången. Jag skulle nog bara måla över det igen. Särskilt med tanke på att du kanske vill göra något mer omfattande om ett tag? Tänker på att plasten på taket ser ut att ha sett sina bästa dagar också.
Panelen på underdelen ser inte så kul ut, den skulle jag byta. Om det inte är en isolerad vägg kan det inte vara någon fara att ta bort panelen och lämna det öppet tills du fått på ny. Du kan grunda och måla ny panel en gång innan du sätter upp den. Sen stryker du sista strykningen när det sitter på plats. Är ofta enklare och när träet rör sig är det då målat på sådana ställen som inte syns när du spikar upp panelen. Det ser ut att vara liten yta så detta går snabbt.
Panelen på underdelen ser inte så kul ut, den skulle jag byta. Om det inte är en isolerad vägg kan det inte vara någon fara att ta bort panelen och lämna det öppet tills du fått på ny. Du kan grunda och måla ny panel en gång innan du sätter upp den. Sen stryker du sista strykningen när det sitter på plats. Är ofta enklare och när träet rör sig är det då målat på sådana ställen som inte syns när du spikar upp panelen. Det ser ut att vara liten yta så detta går snabbt.
Klicka här för att svara