Köpte en stuga förra sommaren och har upplevt problem med att golvet lutade och sviktade. Kröp under och upptäckte lutande plintar. Lyfte golvet och har nu bytt ut och grävt ner nya plintar till bärlinan i mitten.
Har tänkt fortsätta ut och byta ut även stenarna (lecablock) som ytterväggarna vilar på till grävda plintar.
Men frågan är, finns det något som jag absolut borde göra när allt är bortplockat. Ska jag gjuta in allt? Fylla upp med grus? Markisolering? Bifogar en bild på hur det ser ut just nu.
Har tänkt fortsätta ut och byta ut även stenarna (lecablock) som ytterväggarna vilar på till grävda plintar.
Men frågan är, finns det något som jag absolut borde göra när allt är bortplockat. Ska jag gjuta in allt? Fylla upp med grus? Markisolering? Bifogar en bild på hur det ser ut just nu.
Hej. Är det sandig mark är det ju bra i dränerings syfte. Jag hade lagt ut en plast under hela huset som stoppar fukten att ta sig upp.
Lägg plast på marken och täck med singel. Har en stuga med liknande standard och hade trots plintgrund problem med lukt. Detta berodde på fuktig jord helt enkelt. Plast+singel löste detta till 100%.
Du skulle ju kunna isolera golvet nu när du ändå är igång också.
Du skulle ju kunna isolera golvet nu när du ändå är igång också.
Klicka här för att svara