Hej och gott nytt!
Håller på att uppgradera lite i badrummet och är nu på duschblandaren.
Anslutningen från blandaren ser ut som på trädgårdsslangar. Inte sett detta på blandare innan. Ser ut att vara 150cc.
Se bilder.
Försökt skruva loss gängan vid fästet i väggen men denna snurrar bara runt.
Frågan är om jag behöver byta hela fästet?
Trodde först det var en excenter men allt verkar sitta ihop. Nya blandaren har "vanliga" gängor. 160cc.
Några idéer?
Håller på att uppgradera lite i badrummet och är nu på duschblandaren.
Anslutningen från blandaren ser ut som på trädgårdsslangar. Inte sett detta på blandare innan. Ser ut att vara 150cc.
Se bilder.
Försökt skruva loss gängan vid fästet i väggen men denna snurrar bara runt.
Frågan är om jag behöver byta hela fästet?
Trodde först det var en excenter men allt verkar sitta ihop. Nya blandaren har "vanliga" gängor. 160cc.
Några idéer?
Ditt FMM-blandarfäste är redan 160cc.
Då måste hålla emot excentrarna för sig (på taget för skiftnyckel) och skruva motsols på blandarfästets mutter.
Se röd och grön markering.
Excentern har två sidor och muttern som sitter fast på blandarfästet har sex kanter.
Du behöver således två skiftnycklar....
Då måste hålla emot excentrarna för sig (på taget för skiftnyckel) och skruva motsols på blandarfästets mutter.
Se röd och grön markering.
Excentern har två sidor och muttern som sitter fast på blandarfästet har sex kanter.
Du behöver således två skiftnycklar....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack för hjälpenKrilleman skrev:
Ditt FMM-blandarfäste är redan 160cc.
Då måste hålla emot excentrarna för sig (på taget för skiftnyckel) och skruva motsols på blandarfästets mutter.
Se röd och grön markering.
Excentern har två sidor och muttern som sitter fast på blandarfästet har sex kanter.
Du behöver således två skiftnycklar....
[bild]
Klicka här för att svara


