Hej har fått hem ett brunnslock med kopplingsplint och vill validera med några kunniga om jag tänkt rätt.
Det gamla brunnslocket 2fas osv.
Det nya brunnslocket.
Är tanken att jag skall skicka jorden från både dränkpump och kontaktormotorskyddet till jordskruven?
Eller till medföljande:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gamla brunnslocket 2fas osv.
Logga in
Skapa konto
Det nya brunnslocket.
Är tanken att jag skall skicka jorden från både dränkpump och kontaktormotorskyddet till jordskruven?
Eller till medföljande:
Logga in
Skapa konto
Anledningen till att jag ställde frågan initialt var för att jag blev hänvisad till Wikipedia starkström gällande färgerna på elkablarna. Då är det väl bara att bryta strömmen dit 3fasen går och koppla om faserna till respektive fas som tidigare i kopplingsplinten fast jordkablarna till skruven istället?nisse123 skrev:
Exakt.
Om de svarta ledarna saknar 1-2-3-märkning, så märk dem så att de kommer tillbaka till samma färg på gummikabeln!
Fö, ett tips är att betrakta alla ledare som färglösa fram till att man har dess funktion klar för sig, antalet varianter på vilken färg som används till vad genom historien har nästan varit fler än antalet elektriker.
Om de svarta ledarna saknar 1-2-3-märkning, så märk dem så att de kommer tillbaka till samma färg på gummikabeln!
Fö, ett tips är att betrakta alla ledare som färglösa fram till att man har dess funktion klar för sig, antalet varianter på vilken färg som används till vad genom historien har nästan varit fler än antalet elektriker.
Började skala lite kabel och 1-2-3 märkning kom fram på kablarna så det blev enkelt att koppla mot respektive färg. TackFotografen skrev:
Exakt.
Klicka här för att svara