Så här blev det hos mig - två st. separata led strips med 1000 lumen/meter, 24 V system med sladdimmer. Gömde stripsen bakom en slags smyglist som jag satte under framkanten på överskåpen i köket. Stripsen sitter med dubbelhäftande tejp samt klammers var 20:e cm för säkerhets skull. Följer överskåpen hela vägen, bara uppehåll vid köksfläkten, därav två st. system.

Det blev verkligen bra, från svag mysbelysning till kraftigt ljus för köksarbete! Fin färgtemperatur och ingen bländning alls.

Kan verkligen rekommendera ett sådant här system om man bara vill fräscha upp sin köksbänksbelysning för en okej peng. I mitt fall ca 1000 kr för två 5 meters strips, två trafo, två sladdimmers och nödvändiga kopplingar.

Dessutom ny skena i taket med spottar för extra ljus, inte nödvändigt men trevligt.

• Kök med grå överskåp och diskbänk, LED-belysning under skåpen, spis och diskho synliga, samt träparkettgolv i ett modernt utförande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt kök med LED-belysning under överskåp, synlig diskmaskin, kaffemaskin, induktionshäll och kylskåp, ljust kakel och trägolv.
    Skapa konto
  • LED-strips monterade under köksskåp för bänkbelysning, gömda bakom en list med jämn ljusfördelning, visade med extra skenor och dimmerkontroll.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.