Tusan också, varför lägger man rören så ytligt? Nån som tror att det går att lösa utan att gräva till gatan och lägga rören djupare?
30tals-rören går på rimligt djup (och används delvis) men är halvt igenrasade.
50tals-rören är gjutjärn och okej skick (men jag vet att den "tekniska livslängden" är passerad med råge).
Hade hoppats på att byta stammarna "inomhus" som steg 1 och koppla bort 30tals-rören men det känns som projektet växer (som vanligt).
Råd, insikter eller pepp emottages tacksamt
30tals-rören går på rimligt djup (och används delvis) men är halvt igenrasade.
50tals-rören är gjutjärn och okej skick (men jag vet att den "tekniska livslängden" är passerad med råge).
Hade hoppats på att byta stammarna "inomhus" som steg 1 och koppla bort 30tals-rören men det känns som projektet växer (som vanligt).
Råd, insikter eller pepp emottages tacksamt
Det är källargolvet men var tusan tar i så fall 30tals-rören vägen.
Det är också så att huset ligger ganska högt så det är nog nästan omöjligt att kommunens ledningar inte ligger djupare än så.
Det är också så att huset ligger ganska högt så det är nog nästan omöjligt att kommunens ledningar inte ligger djupare än så.
Dett är väl bara att frilägga så mycket som krävs för att kunna byta det trasiga? Kan ju vara så att du måste tunnla under väggen.. Men det är klart det går.
Kommunala nätet kan ligga djupt. Har lagt rör på 5m djup som djupast. Finns säkert djupare ledningar än så.
Kommunala nätet kan ligga djupt. Har lagt rör på 5m djup som djupast. Finns säkert djupare ledningar än så.
30 tals rören gick nog ut till en stenkista eller betongrör på tomten.A andersgrebin skrev:
De nyare rören var väl jobbiga att gräva ner, ägaren var väl inte längre ung och stark utan grävde bara det nödvändigaste eftersom kommunen krävde anslutning till avloppsnätet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

