N
Löste problemet! Pratade med en kompis som sa att det räckte gott och väl att tejpa. Så jag ska köpa tejp och bara tejpa kablarna tills elektriker kommer och kopplar.

• IMG_2720.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
tommib
Hej och välkommen till forumet!

Jag skulle rekommendera att du använder något bättre än tejp, speciellt i våtrummet. Wago222 är bra, finns på t.ex. Clas Ohlsson, Jula, valfritt byggvaruhus m.fl.
http://www.clasohlson.com/se/Anslutningsklämma-Wago-222/Pr363051000
Det är för övrigt inte alls särskilt lyckat att klämma enkelisolerade ledare på det där sättet i ett badrum. Skadar du isoleringen med skåpet kan tråkigheter hända.

För framtiden är det bättre att du lägger till en redigering på slutet istället för att ersätta texten du har skrivit. På så sätt kan tråden även hjälpa någon annan.

N
Tack så mycket, det låter vettigt! Ska köpa en sån klämma!

Det är dessvärre omöjligt att sätta upp skåpet så att det inte klämmer kablarna. Sänker jag skåpet 10cm för att inte klämma kablarna alls så är skåpet i handfatet i stort sett. Vet inte hur man löser problemet då. Jag ser till att vara väldigt försiktig så att isoleringen inte går sönder.

Är helt ny på forumet så vet inte riktigt hur man gör. Ska tänka på det till nästa gång! Tack för din hjälp!

S
nicolew skrev:
Tack så mycket, det låter vettigt! Ska köpa en sån klämma!

Det är dessvärre omöjligt att sätta upp skåpet så att det inte klämmer kablarna. Sänker jag skåpet 10cm för att inte klämma kablarna alls så är skåpet i handfatet i stort sett. Vet inte hur man löser problemet då. Jag ser till att vara väldigt försiktig så att isoleringen inte går sönder.

Är helt ny på forumet så vet inte riktigt hur man gör. Ska tänka på det till nästa gång! Tack för din hjälp!
då tar man hål i skåpet! eller flyttar ner det. för kablar skall du aldrig klämma

Lägg några brickor bakom skåpet så det kommer ut från väggen om det absolut inte går att sänka det.

N
Smart! Det ska jag försöka göra! Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.