Jag har en ca 4år gammal badrumsskåp från Ikea.
Som givetvis har inbyggd belysning.
Några tips hur man kan laga detta? Eller måste jag börja se efter ny belysning 🤔 och försöka integrera den till Ikeas skåp 🙄
Som ni ser sladden är skadad och den är såpass skadad att det blir kortis ibland när man stänger och öppnar just den sidan. Påverkar även den andra lampan 😠
Halleluja med dessa inbyggnadsledsystem.
Nu är det visserligen inte leden det är fel på (men är väl också en framtida problem med dessa skåp).
Finns heller inte så mycket spelutrymme här att sätta en "ordentlig" lampa på.
Eller här på sidan då den andra sidan är helt fast mot väggen.
Annars hade ju sånt här "ordentlig" kvalitetslampa nog gjort susen än Ikeas leksaker som håller bara 4år.
Hade sådan på min första lägenhet jag bodde i och var helt säkert original från 70 talet men fullt fungerande runt år 2000. Dvs 30år gammalt 👌 och led funkar även i den (har en bekant som bor i Finland där just den här typen av lampa är mycket vanligt i kök). Min bekanta kör just vanliga E27 skruvsockel led i den helt utan problem.
Som givetvis har inbyggd belysning.
Några tips hur man kan laga detta? Eller måste jag börja se efter ny belysning 🤔 och försöka integrera den till Ikeas skåp 🙄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser sladden är skadad och den är såpass skadad att det blir kortis ibland när man stänger och öppnar just den sidan. Påverkar även den andra lampan 😠
Halleluja med dessa inbyggnadsledsystem.
Nu är det visserligen inte leden det är fel på (men är väl också en framtida problem med dessa skåp).
Logga in
Skapa konto
Finns heller inte så mycket spelutrymme här att sätta en "ordentlig" lampa på.
Logga in
Skapa konto
Eller här på sidan då den andra sidan är helt fast mot väggen.
Annars hade ju sånt här "ordentlig" kvalitetslampa nog gjort susen än Ikeas leksaker som håller bara 4år.
Logga in
Skapa konto
Hade sådan på min första lägenhet jag bodde i och var helt säkert original från 70 talet men fullt fungerande runt år 2000. Dvs 30år gammalt 👌 och led funkar även i den (har en bekant som bor i Finland där just den här typen av lampa är mycket vanligt i kök). Min bekanta kör just vanliga E27 skruvsockel led i den helt utan problem.
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 739 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 739 inlägg
Lite sent svar kanske, men är det Ikea Storjorm?
Det skåpet är tyvärr lite ökänt för att kablarna ger upp med glapp som resultat. Det är delen 12V på de kablarna om jag minns rätt. Jag bytte kablar på ett sådant och lödde fast i ledlisterna som fungerar. Tog någon timme eller så vad jag minns.
Det skåpet är tyvärr lite ökänt för att kablarna ger upp med glapp som resultat. Det är delen 12V på de kablarna om jag minns rätt. Jag bytte kablar på ett sådant och lödde fast i ledlisterna som fungerar. Tog någon timme eller så vad jag minns.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 739 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 739 inlägg
Gissar att det är 5 år sen så kommer inte ihåg. Kan ha varit så att jag tog loss luckan och lödde fast ny kabel på annan plats. Sen monterade jag tillbaks det hela på plats och kopplade i en kulo-dosa som jag satte i skåpet.
Klicka här för att svara