Hej
Jag har en enplansvilla med källare. Avloppet i köket är i plast som går ner i golvet till källaren. En bit ovanför källargolvet går plaströret in i en rensluckla av gjutjärn. Är detta något man bör byta ända ner till källargolvet i samband med köksrenovering, eller är det onödigt?
Kan tillägga att nuvarande kök förmodligen är från det år huset byggdes 1968.