Hej!
Jag bor i ett hus byggt ca 1960 där vinden är isolerad med träspån. Vi har haft lite läkage och möss under åren och vi vill nu ta bort allt gammal sågspån som ligger på vinden och lägga in ny isolering. Bör vi täta rejält under isoleringen med diffusionsspärr enligt modern teknik eller täta de värsta på vinden och enbart köra på ny naturisolering med samma egenskaper som sågspånet? Min tanke är att köra på med 30cm och övervaka hur det påverkar huset i båda fallen.
Vinden är välventilerad.
Tack!