Vårt hus är byggt med dubbla lager stående plank och isolerat med spån. Spån kan fyllas i från öppna schakt på vinden. Eftersom spånet redan från början isolerar ca hälften så bra som ekofiber och dessutom sannolikt har packats en del sen 1922 har jag funderat lite löst på om man kan byta ut spånet? Hur gör man då? Kan man suga ut spånet uppifrån och hur gör man för att komma åt det som ligger under fönstren? Huset är putsat så man kommer inte åt isoleringen utifrån utan relativt stora ingrepp. Nån som provat?