Hej allihop!
Här är min utmaning
Jag har en lampa där ett par ljuskällor slocknat som jag vill byta ut. Lampan är gammal och hängt sen min barndom så inget jag vill byta ut helt. Jag förstår inte riktigt hur man ska pilla ut och stoppa in en ny ljuskälla i demdär små plathållarna som sitter i rälsen/plastmodulen. Jag kan pilla ut demmen omöjligt pilla tillbaka en ny. När jag försöker lossa på hela rälsen, i försök till att dra ut ljuskällorna från sidan så känns det som något tar emot, vill inte ha sönder något. Känner någon igen konstruktionen och hur man går tillväga? 
Här är min utmaning
Jag har en lampa där ett par ljuskällor slocknat som jag vill byta ut. Lampan är gammal och hängt sen min barndom så inget jag vill byta ut helt. Jag förstår inte riktigt hur man ska pilla ut och stoppa in en ny ljuskälla i demdär små plathållarna som sitter i rälsen/plastmodulen. Jag kan pilla ut demmen omöjligt pilla tillbaka en ny. När jag försöker lossa på hela rälsen, i försök till att dra ut ljuskällorna från sidan så känns det som något tar emot, vill inte ha sönder något. Känner någon igen konstruktionen och hur man går tillväga? 
En gammal BLP-list. Jag har bytt ut ett gäng såna mot LED-lister i modern tid, men också bytt ljuskällor i ett par, främst monterade i garderober eller som bastubelysning.
Även nyinstallerat en, som bastubelysning, i mina tidiga dagar i yrket.
I listen löper ett metallbleck på varje sida, 12V.
Tyvärr minns jag inte hur spollampans hållare monteras tillbaka i listen, men BLP-listen som företag kanske finns kvar och kan tillhandahålla instruktioner.
Även nyinstallerat en, som bastubelysning, i mina tidiga dagar i yrket.
I listen löper ett metallbleck på varje sida, 12V.
Tyvärr minns jag inte hur spollampans hållare monteras tillbaka i listen, men BLP-listen som företag kanske finns kvar och kan tillhandahålla instruktioner.
Lite funderingar , är det öppet eller ett plastskydd för lamporna, då får man med att se hur det ser ut, ett skydd brukar vara som en kant som snäpper i eller på utsidan skenan. Sen sitter lamporna bara intryckta i 2 st fjädrande klipps, ser ut så här och bara ta en smal mejsel och peta ut lampan, släck lyset först så det inte blir en kortis , det är 12 volt där.
Edit Inte för starka lampor, dom blir riktigt heta 10 watt räcker gått , annars kan om det finns ett plastskydd smälta
Edit Inte för starka lampor, dom blir riktigt heta 10 watt räcker gått , annars kan om det finns ett plastskydd smälta
Klicka här för att svara








