Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Shunten på bilden verkar inte direkt funka så bra eftersom elementen blir glödheta, Trots att den står på min så leder den ut samma temp på radiatorslingan som i tanken (60-65 grader). Hur går man tillväga för att byta den, eller går den att reparera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Fel kopplad ?
Det ska vara en anslutning för varmt vatten in
En anslutning där element returen går in.
Och värmen ut på elementen ska anslutats på det tredje stället.
Det vara vattnet och element returen ska blandas så rätt temperatur går ut på elementen.
Det ska vara en anslutning för varmt vatten in
En anslutning där element returen går in.
Och värmen ut på elementen ska anslutats på det tredje stället.
Det vara vattnet och element returen ska blandas så rätt temperatur går ut på elementen.
Snurrar själva axeln runt eller är det bara plastvredet som rör sig?
Det finns reservdelar om något gått sönder.
http://www.esbe.eu/se/sv-se/produkter/vridande-ventiler/t
Klicka på tillbehör
4908038 kan tex köpas här.
Det finns reservdelar om något gått sönder.
http://www.esbe.eu/se/sv-se/produkter/vridande-ventiler/t
Klicka på tillbehör
4908038 kan tex köpas här.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Det känns som att axeln rör sig. Dock går den inte hela vägen upp utan stoppar vid 7.
Det finns ju bara två anslutningar. Den ena går till framledning och den andra till returen.
Det finns ju bara två anslutningar. Den ena går till framledning och den andra till returen.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Kommer hit en röris imorgon. Tack för alla svar och idéer! 
Klicka här för att svara