1 289 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Byta ut Roadmastern - till vad?
Kör för tillfället runt i den optimala amatörbyggbilen, en Buick Roadmaster -96.
Fattas det en 4,8 meters 195*45? Inga problem - iväg till brädgårn, öppna övre/glas-delen av bakluckan, knuffa in brädan så att den kommer upp på instrumentbrädan och åk hem. Inget bök med att binda fast på takräcke eller varningsflagga (sticker inte ens ut 1 meter...). För att inte tala om när man åker till grovsopen efter att ha rivit lite. Sväljer hur mycket som helst...
Nåväl, då den dessutom fungerar som familjekombi och börjar bli lite väl sliten och till åren så funderar jag på att byta ut den, frågan är bara mot vad....
Jag är alltså ute efter största möjliga kombi (ingen SUV, VAN eller liknande, det går sambon aldrig med på), max 3 år gammal.
Vad rekommederar ni som alternativ?
Fattas det en 4,8 meters 195*45? Inga problem - iväg till brädgårn, öppna övre/glas-delen av bakluckan, knuffa in brädan så att den kommer upp på instrumentbrädan och åk hem. Inget bök med att binda fast på takräcke eller varningsflagga (sticker inte ens ut 1 meter...). För att inte tala om när man åker till grovsopen efter att ha rivit lite. Sväljer hur mycket som helst...
Nåväl, då den dessutom fungerar som familjekombi och börjar bli lite väl sliten och till åren så funderar jag på att byta ut den, frågan är bara mot vad....
Jag är alltså ute efter största möjliga kombi (ingen SUV, VAN eller liknande, det går sambon aldrig med på), max 3 år gammal.
Vad rekommederar ni som alternativ?
Mondeo kombi är rätt stor.
Köpte en 03 ny och är hyfsat nöjd. Nya 07- är t.o.m. ännu större.
Mått enligt nedan.
(mm)
Längd 4830
Bredd med backspeglar 2078
Bredd med infällda backspeglar 1937
Bredd utan backspeglar 1886
Höjd utan rails 1512
Höjd med rails 1548
Hjulbas 2850
Markfrigång (min) 102
Köpte en 03 ny och är hyfsat nöjd. Nya 07- är t.o.m. ännu större.
Mått enligt nedan.
(mm)
Längd 4830
Bredd med backspeglar 2078
Bredd med infällda backspeglar 1937
Bredd utan backspeglar 1886
Höjd utan rails 1512
Höjd med rails 1548
Hjulbas 2850
Markfrigång (min) 102
http://www.blocket.se/vi/18039135.htm?ca=6_s
En sån har jag...
Likheten med en Buick roadmaster är väl inte så stor...men man kan öppna bara bakrutan så du kan slänga in en planka eller två...
Sen är den skitkul att köra och fruktansvärt mycket bil för pengen. Sen snyggt MG märke i ratten!
Min är fr 05
En sån har jag...
Sen är den skitkul att köra och fruktansvärt mycket bil för pengen. Sen snyggt MG märke i ratten!
Min är fr 05
Redigerat:
Klicka här för att svara