Hallå,
Jag har idag en styrenhet, espel-1, se bild, och den ger mig möjlighet att slå på och av golvvärmen. Jag vill byta den till något med styrning så jag kan ha värmen i golvet på under vissa tider.
Är det någon som känner till denna produkt och kan säga om det finns ny styrning som fungerar med denna?
Har sneglat på TERMOSTAT EBECO GOLVVÄRME EB-THERM 500 som tydligen ska vara kompatibel med flera olika värmegolv.
Någon som har koll på detta?
Jag har idag en styrenhet, espel-1, se bild, och den ger mig möjlighet att slå på och av golvvärmen. Jag vill byta den till något med styrning så jag kan ha värmen i golvet på under vissa tider.
Är det någon som känner till denna produkt och kan säga om det finns ny styrning som fungerar med denna?
Har sneglat på TERMOSTAT EBECO GOLVVÄRME EB-THERM 500 som tydligen ska vara kompatibel med flera olika värmegolv.
Någon som har koll på detta?
Så här några år senare så kan jag informera om att motståndet på givaren 33kOhm.U urshagen skrev:
Utvecklingen har gått framåt och jag valde en Plejd trm 01 smart termostat då den har ställbart Sensorområde (tredjepart) på 5–500k Ω NTC.
Säljs just nu på Hornbach för 949kr. Vill du styra via mobilen kan du lägga till en gateway.
Hej, har precis ersatt min espel med plejd termostat. Vilka referens värden angav du i inställning. Jag har angett 33 kOhm/25 grader men höftade till ett andra värde för 20 grader som ger mig ungefär rätt verklig golvtemperatur. Men är ju bättre om jag lägger in rätt värden enl specen på NTC-givaren.R RobertML skrev:Så här några år senare så kan jag informera om att motståndet på givaren 33kOhm.
Utvecklingen har gått framåt och jag valde en Plejd trm 01 smart termostat då den har ställbart Sensorområde (tredjepart) på 5–500k Ω NTC.
Säljs just nu på Hornbach för 949kr. Vill du styra via mobilen kan du lägga till en gateway.
Hej,H hk10 skrev:Hej, har precis ersatt min espel med plejd termostat. Vilka referens värden angav du i inställning. Jag har angett 33 kOhm/25 grader men höftade till ett andra värde för 20 grader som ger mig ungefär rätt verklig golvtemperatur. Men är ju bättre om jag lägger in rätt värden enl specen på NTC-givaren.
Eftersom jag mätte min golvgivare till 33K Ohm vid 20° så ställde jag den på just det.
Jag värmde upp golvet till 25° grader och fick då värdet23,65k Ohm. Så det är de värden jag har ställt in den på.
Klicka här för att svara