Jag har denna fula installation i ett rum. 2 st trafos som driver belysning i badrummet bredvid, 6st takspottar. Trafosarna är 12V 60VA

Jag skulle vilja ta bort uttaget och sätta ny trafo i en låda.
Kollar jag på nätet så verkar de flesta ligga på just runt 60w. Kan jag hitta någon som kan driva alla spotar 120W? Något tips om trafo och låda att sätta dem i som blir prydligt?

• 2013-02-24 11.10.42.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sök på ebay eller aliexpress "led 120w"

Om jag ser rätt så är den ena en helt okapslad trafo med nakna anslutningar. Om du har någon dimmer till det här så kan du behöva ta en liten fundering. Det ser ut som båda transfomatorerna är järnekärnetrafos, De kan oftast inte dimmas med samma typ av dimmer som man behöver ha till elektroniska transformatorer, vilket är det vanligaste till lampor numera.

Man kan ju se att det inte finns någon dimmer på bilden, den skulle ju isf sitta i uttaget?

Att tänka på vad gäller Alibaba (aliexpress), och ebay (i viss mån) är att det är högst osäkert om prylarna är CE-godkända.

Handlar själv rätt mycket på aliexpress, men aldrig trafar eller annan elektronik som man kopplar direkt på elnätet (såsom dimmers osv).

Jula, clas-ohlson eller vilken elbutik som finns i närheten.

79kr för ny Trafo var ju billigt.
Uttaget är faktiskt bruten med lampknappen, varför man gjort så fattar jag inte. Men ingen dimmer.

Hur länge sen var det man började med elektronisk trafo.

På 70 -80 talet ??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.