Medlem
· Västra Götaland
· 149 inlägg
Hej.
Tänkte byta ut våra gamla dimrar till nyare från Schneiders Exxact-serie.
Noterar dock att våra gamla dimrar har lite andra anslutningar än de jag tänkt ersätta med.
Det är två dimrar enligt bifogade bilder.
Denna är ansluten via trappbrytare:
(Trådar på plint 1, 2 och 3 från vänster)
Denna är ansluten direkt mot belysning:
(Trådar på plint 1, 3 och 4 från vänster)
Jag hittar ingen motsvarande dimmer med likvärdiga anslutningar. Några idéer?
M v h
/Frippe
Tänkte byta ut våra gamla dimrar till nyare från Schneiders Exxact-serie.
Noterar dock att våra gamla dimrar har lite andra anslutningar än de jag tänkt ersätta med.
Det är två dimrar enligt bifogade bilder.
Denna är ansluten via trappbrytare:
(Trådar på plint 1, 2 och 3 från vänster)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna är ansluten direkt mot belysning:
(Trådar på plint 1, 3 och 4 från vänster)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittar ingen motsvarande dimmer med likvärdiga anslutningar. Några idéer?
M v h
/Frippe
Klicka här för att svara

