1 889 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Byta ut Car-In-port mot ny utan skenor
Jag ska byta ut en gammal Car-In-port (en sån man fäller ihop på mitten). Det finns inget plant innertak i garaget och halva taket är ett loft för förvaring så jag skulle vilja undvika skenor i taket som skulle vara ivägen.
Av ovan anledning går takskjutport (helst) bort.
Porten behöver vara isolerad därför går rullport bort?
Tyvärr är själva yttertakets lägsta del LÄGRE än vad porten är hög så en vipport som pekar rakt ut skulle slå i hängrännan om ni förstår vad jag menar. En vipport skulle därför bli väldigt låg. Av samma anledning är två vanliga slagportar också ett problem.
Har jag missat nån variant av port som skulle kunna funka i mitt fall? Det störande är att porten sällan öppnas då garaget inte används till bilen så skenorna komemr vara ivägen mer än de används så att säga...
Tacksam för alla förslag och tips.
Av ovan anledning går takskjutport (helst) bort.
Porten behöver vara isolerad därför går rullport bort?
Tyvärr är själva yttertakets lägsta del LÄGRE än vad porten är hög så en vipport som pekar rakt ut skulle slå i hängrännan om ni förstår vad jag menar. En vipport skulle därför bli väldigt låg. Av samma anledning är två vanliga slagportar också ett problem.
Har jag missat nån variant av port som skulle kunna funka i mitt fall? Det störande är att porten sällan öppnas då garaget inte används till bilen så skenorna komemr vara ivägen mer än de används så att säga...
Tacksam för alla förslag och tips.
Den används 2 ggr om året när det är dags för hjulskifte, men tanken har slagit mig att sätta igen porten. Det medför dock andra problem då det är en putsad fasad och kommer bli svårt att få det snyggt tror jag.T Trrttsch skrev:
Ja, frågan är om inte det är det bästa alternativet faktiskt. Inte tänkt på det, tack!Handyman 1 skrev:
Har du gamla låset från din Car-in så kan jag vara intresserad av att köpa det
Hälsningar
Peter
Hälsningar
Peter