Hej, frågar åt en vän (Jo, det är sant).
En vän har ett innertak av huntonit symfoni. I rummet har de haft en gammal garderob. När de rev ut den, så va där ingen huntonit ovanför. Resultatet är en ruta i hörnet utan huntonit.
Se bild
Min tanke är att man river de 3 raderna som berörs och sätter 3 nya rader. "Problemet" är att när taket blev uppsatt så började de just i den änden med taket. Hur hade ni gjort? (Ni får inte tänka i banorna att sätta om ett helt nytt tak).
En vän har ett innertak av huntonit symfoni. I rummet har de haft en gammal garderob. När de rev ut den, så va där ingen huntonit ovanför. Resultatet är en ruta i hörnet utan huntonit.
Se bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min tanke är att man river de 3 raderna som berörs och sätter 3 nya rader. "Problemet" är att när taket blev uppsatt så började de just i den änden med taket. Hur hade ni gjort? (Ni får inte tänka i banorna att sätta om ett helt nytt tak).
För att kunna få bort plattorna i fel ordning så måste man skära/såga vid den skarv som man ska ta bort fram till.
Plattorna fästes mot underlaget vid ena långsidan & ena kortänden.
Vid montage så måste kanten sågas bort på nya plattraden mot den gamla.
Finns även risk att det inte kommer att gå helt ”jämt upp”.
Sedan är det risk att det kommer bli nyansskillnader mellan gamla & nya plattorna.
Jag föreslår att takplattorna plockas i rätt ordning.
Det ser även ut som att taket är sänkt.
Plattorna fästes mot underlaget vid ena långsidan & ena kortänden.
Vid montage så måste kanten sågas bort på nya plattraden mot den gamla.
Finns även risk att det inte kommer att gå helt ”jämt upp”.
Sedan är det risk att det kommer bli nyansskillnader mellan gamla & nya plattorna.
Jag föreslår att takplattorna plockas i rätt ordning.
Det ser även ut som att taket är sänkt.
Klicka här för att svara