Men inget som en vanlig elektriker har med sig i bilen troligtvis, det där är verktyg för AUS ( arbete under spänning ) och kostar skjortan, men men.

Har du en elektriker i närhet eller, ge mig ett PM

P
Befinner oss på allra norraste Öland så utbudet är begränsat. Finns en i Löttorp 2 mil härifrån.

Som ett tips, utan verklighet, var kommer linjen in från, stolpe med påkoppling i topp och kanske en låda ca 1,5 meter upp, eller ett skåp på marken

P
Skåp på stolpe. Luftledningar. Vet dock inte vilket som våra kommer ifrån då det finns 2 st och flera fritidshus här. Har redan tänkt tanken men lite risky om man bryter för någon granne.

Skåp på stolpe, då är det kört att koppla ur spänningen från det. Är en kabel upp till topp och där sitter det säkringshållare, för att bryta då måsta man upp i stolpen. Helt överkurs när det går ändå.

Ge mig ett PM

Totte_S
J jonaserik skrev:
Men inget som en vanlig elektriker har med sig i bilen troligtvis, det där är verktyg för AUS ( arbete under spänning ) och kostar skjortan, men men.
Man kan nog få en skjorta för ett par hundralappar…

• Haha
Dilato
  • Laddar…
P
Nu är alla passdelarna utbytta av en behörig elektriker.

• Gilla
Panor82 och 3 till
  • Laddar…
Panor82
Kul att det löste sig, kunde hjälpt dig annars då jag varit i byxelkrok ett par dagar. 😊

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.