2 532 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Byta trä mot något mer underhållsfritt.
Bytte hus nyligen till ett i vitt mexitegel. 2:a våningens panel är dock trä, ena sidan är en Joddlarbalkong
så klassiskt 70-tals utseende
. Är lite sugen på om man skulle ha något annat än trä så man slipper måla. Någon som har något bra förslag.
så klassiskt 70-tals utseende
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det finns ju både plåt- (aluminium främst) och plastfasadmaterial.
I USA är plastfasader väldigt vanligt har jag för mig.
Plasten är präglad med trämönster, och svår att skilja från äkta vara.
Ser faktiskt mer äkta ut än riktigt trä
Men är det något fel på nuvarande fasad?
Om det inte behövs känns det ju onödigt att byta.
Lite grundolja och målarfärg kanske räcker
I USA är plastfasader väldigt vanligt har jag för mig.
Plasten är präglad med trämönster, och svår att skilja från äkta vara.
Ser faktiskt mer äkta ut än riktigt trä
Men är det något fel på nuvarande fasad?
Om det inte behövs känns det ju onödigt att byta.
Lite grundolja och målarfärg kanske räcker
Att fortsätta med Teglet blir nog lite knepigt på balkong sidan, har tänkt tanken
. är inget större fel på panelen idag. mest att den är i "fel" färg. Jag vill inte ha den Babyblå
. sedan är jag inget större fan av målning, så funderade på om jag kunde byta till något annat så slipper jag det bekymret mer. vill ju dock att det ska se bra ut. men en liggande plast panel kunde nog göra sig bra. har även haft funderingen på om jag skulle stryka det vitt å se så jag blir nöjd med färg valet. alternativt testa på garaget först. samma konstruktion på det.
Jag skulle måla teglet och träet vitt. Liggande panel är snyggt.
Teglet är redan vitt med vit fog
, så det får vara som det är. är dock inte liggande panel idag, vilket jag tror hade varit snyggare. huset får en bredare känsla i stället för den höga. men ska man ändra det sä är ju frågan om man inte skulle montera något annat än trä. så man inte behöver måla mer sedan 

Klicka här för att svara