12 209 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Byta till LED lysrör
Tack för svar Prototypen!
Verkar förnuftigt så jag tar till mig vad Du säger.
Känns väl bara lite osäkert när Du skriver att den 'kanske' kommer att tända...
För om man rensar såpass i armaturen så blir det ju inte helt enkelt att bygga tillbaka om det misslyckas.
Eftersom Du skriver att det borde gå med vanliga Biltema-rör så skall jag försöka att skicka tillbaka de hf-anpassade Philips rören som jag köpt (för ganska dyra pengar)
Sen får jag försöka få tag i socklar till glimtändare/säkringar och se hur det kan få plats.
Och provkoppla....
Verkar förnuftigt så jag tar till mig vad Du säger.
Känns väl bara lite osäkert när Du skriver att den 'kanske' kommer att tända...
För om man rensar såpass i armaturen så blir det ju inte helt enkelt att bygga tillbaka om det misslyckas.
Eftersom Du skriver att det borde gå med vanliga Biltema-rör så skall jag försöka att skicka tillbaka de hf-anpassade Philips rören som jag köpt (för ganska dyra pengar)
Sen får jag försöka få tag i socklar till glimtändare/säkringar och se hur det kan få plats.
Och provkoppla....
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har varit i Kroatien och på strandpromenaden var det en massa krimskrams försäljare med sina försäljnings”kiosker” där matade in 230 i ena änden av röret och det fungerar om man är i rätt ände, fel ände blir det pangkortis.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Se på denna instruktion http://www.coala.se/pdf/Monteringsinstr_LEDror2_130424.pdf
Enligt Coala behövs ingen glimtändare/säkring (om det inte sitter en hållare där)
Protte
Enligt Coala behövs ingen glimtändare/säkring (om det inte sitter en hållare där)
Protte
Klicka här för att svara