Har ett badrum med vattenledningar 12 mm in in badrummet men 8 mm fram till badkarsblandaren. Köpte en ny FMM blandare där omkastaren inte låser sig i duschläge pga för lågt vattentryck. ( fick en ny utkastare från FMM PÅ 24 timmar, vilken support!) men det löste ju inte problemet. Om jag drar 12 mm rör fram till blandaren kommer det att lösa problemet?

tompax
L lala_Se skrev:
Har ett badrum med vattenledningar 12 mm in in badrummet men 8 mm fram till badkarsblandaren. Köpte en ny FMM blandare där omkastaren inte låser sig i duschläge pga för lågt vattentryck. ( fick en ny utkastare från FMM PÅ 24 timmar, vilken support!) men det löste ju inte problemet. Om jag drar 12 mm rör fram till blandaren kommer det att lösa problemet?
Till badkar? Kör 15 eller 18 mm om du kan. Hade jag gjort. Ju grövre rör och ingen strypning mellan rör och matning från gatan, desto snabbare fyller du badkaret.

• Gilla
lyckograbben
  • Laddar…
L lala_Se skrev:
15 mm standard när man drar till badkarsblandare idag, dock kommer ju 12 mm in till badrum att vara begränsande oavsett. Möjlighet att byta detta i samma veva?

tompax
oskar.valta oskar.valta skrev:
15 mm standard när man drar till badkarsblandare idag, dock kommer ju 12 mm in till badrum att vara begränsande oavsett. Möjlighet att byta detta i samma veva?
Ja når du hela vägen till matningen så du kan byta, så byt hela vägen till 18, sedan drar du 15 till badkar och 12 till handfat och toa.

• Gilla
oskar.valta
  • Laddar…
Staffans2000
Själv har jag 12mm från pannan till alla tappställen på varmvattnet. Varmvattnet kommer efter bara några sekunder, och trycket är tillräckligt. 8mm däremot, är alldeles för lite.

Staffan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.